به گفته مدیر سابق Sony Interactive Entertainment ، هزینه بنادر پلی استیشن روی رایانه شخصی ارزان است و به درآمد بیشتر سونی برای ساختن عناوین جدید کمک می کند.

در سالهای اخیر ، برند پلی استیشن بسیاری از عناوین مالک خود را بر روی پلتفرم PC منتشر کرده است. این روند در طول سال 2 با انتشار Horizon Zero Dawn آغاز شد و اخیراً Spider-Man 2 از مارول برای صاحبان این سکو در دسترس بود.
مدیر سابق پلی استیشن ، شوی یوشیدا ، در مصاحبه جدید خود در مورد نیاز سونی برای انتشار عناوین صاحب خود برای رایانه شخصی صحبت کرد. او می گوید وقتی مسئولیت پلی استیشن را بر عهده داشت ، وی تأکید کرد که انتشار بازی در رایانه شخصی است. با این حال ، سونی در ابتدا این سیاست را دنبال نکرد و استراتژی خود را با گذشت زمان تغییر داد.
یوشیدا خاطرنشان کرد: بسیاری از هواداران از حرکت سونی شگفت زده شدند ، زیرا بازی های او به خوبی در پلی استیشن فروخته شد. به گفته وی ، درگاه بازی پلی استیشن روی رایانه شخصی یک رویکرد ارزان و کم هزینه است و تقریباً شبیه پول است.
مدیر سابق پلی استیشن ادعا می کند که درآمد سونی از انتشار بازی های صاحبش در رایانه شخصی می تواند برای سرمایه گذاری در بازی های جدید استفاده شود. همچنین می تواند افراد جدیدی را برای کسر و کمک به فروش کنسول های پلی استیشن بیشتر به خود جلب کند.
سونی قصد دارد آخرین نسخه از ایالات متحده را در تاریخ 1 آوریل منتشر کند. سال گذشته ، برخی از بازی های پلی استیشن شامل عناوینی مانند Ghost of Tsushima ، God of War Ragnarok ، تا Dawn Remake ، Horizon Baddden West و چندین بازی دیگر برای این سکو است.