اکنون، توسعه دهندگان مستقل در هند می توانند از پشتیبانی پلی استیشن برای تولید بازی های ویدیویی خود تحت برنامه پروژه قهرمان هند بهره مند شوند.
سونی اخیرا از برنامه ای به نام پروژه قهرمان هند رونمایی کرده است که به توسعه دهندگان مستقل اجازه می دهد تا بازی های خود را با استفاده از منابع مالی و تجهیزات پلی استیشن به بازار عرضه کنند. این حمایتها شامل حمایت مالی (از حداقل 100000 دلار)، بازاریابی، دسترسی به کیتهای توسعه و تجهیزات فنی و سایر حمایتهای تبلیغاتی است. بازیسازان هندی نیز میتوانند از منابع استودیوهای داخلی پلیاستیشن بهرهمند شوند.
توسعه دهندگانی که برای پلتفرم های پلی استیشن 5، PS VR 2 و رایانه شخصی بازی می سازند، در این پروژه حضور خواهند داشت. علاوه بر این، گفته شده است که عناوین خاص گوشی های هوشمند نیز به صورت موردی بررسی می شوند و این امکان را دارند که زیر چتر پشتیبانی سونی قرار بگیرند.
رادیکا تاکور، رئیس بخش استراتژی و توسعه سونی اینتراکتیو اینترتینمنت، به Gamesindustry.biz گفت:
موقعیت این پروژه به عنوان مرکز نوآوری و استعداد برای این صنعت تازگی ندارد. افزایش عظیم تقاضا از سوی کاربران داخلی برای یک تجربه بازی عالی همیشه واضح بوده است. علاوه بر این، بسیار هیجان انگیز است که با افزایش تقاضا از سوی کاربران داخلی، توسعه دهندگان با استعداد محلی نیز تمام تلاش خود را برای استفاده از این فرصت با هدف جذب مخاطبان جهانی انجام می دهند. ما معتقدیم صنعت بازی های ویدیویی در هند در نقطه عطف قرار دارد و اکنون فرصتی عالی برای پلی استیشن است تا با حمایت مستقیم از توسعه توسعه دهندگان بازی خود، به گسترش تعامل خود در بازار کمک کند.
تاکور می گوید پلی استیشن 20 سال است که بخشی از صحنه تولید بازی های ویدیویی هند بوده است و این پروژه بر اساس شناخت او از بازار و نیازهای آن شکل گرفته است.
سوجیت سوکوماران، رئیس بخش برنامه نویسی سرگرمی های تعاملی سونی افزود:
India Hero Project تنها به معنای سرمایه گذاری روی توسعه دهندگان هندی نیست، بلکه در واقع بستر مناسبی را برای رشد نسل جدیدی از بازی سازان فراهم می کند که قادر به تولید بازی های خلاقانه و سرگرم کننده و ارائه آنها به مخاطبان جهانی هستند.
هدف این پروژه رسیدگی به برخی از چالش های اصلی توسعه بازی در هند است. دسترسی به سرمایه گذاری می تواند چالش بزرگی برای سازندگان مستقل باشد. به خصوص در مراحل اولیه ساخت و ساز که مردم درآمد ثابتی ندارند.
گسترش بازی ها به بازارهای جدید همیشه می تواند دشوار باشد. به خصوص برای توسعه دهندگانی که منابع یا تجربه بازار را ندارند و نمی دانند چگونه محصول خود را به مخاطبان جهانی برسانند. تبدیل یک بازی به محصولی که مطابق با سلیقه و نیاز بازار بین المللی باشد، برای افرادی که تجربه، تخصص و منابع کافی ندارند، چالشی است.
به گفته هکتور فرناندز، رئیس تجارت سرگرمی های تعاملی شخص ثالث سونی، پلی استیشن هیچ محدودیتی برای تعداد توسعه دهندگانی که می تواند پشتیبانی کند تعیین نکرده است:
هیچ عدد مشخصی در مورد اینکه India Hero Project به چند توسعه دهنده کمک خواهد کرد وجود ندارد. با این حال، تعداد عناوین به عوامل مختلفی از جمله اندازه هر پروژه، بودجه مورد نیاز و منابع مورد نیاز برای بازاریابی آن بستگی دارد.
در پلیاستیشن، ما به قدرت توسعهدهندگان مستقل اعتقاد داریم، به همین دلیل است که از طریق ابزارهای خلاقانهای مانند پروژه قهرمان هند، از آنها حمایت میکنیم و با آنها درگیر میشویم.
چنین برنامه هایی در واقع فرصت هایی هستند که نه تنها شرکت بزرگی مانند سونی از آن بهره خواهد برد، بلکه با استخدام افراد مستعد و ارائه خدمات به بازارهای جهانی موجب رشد و شکوفایی کل نظام اقتصادی کشور خواهد شد. اما آیا هند آخرین جایی خواهد بود که پلی استیشن چنین برنامه هایی را برای آن تدارک دیده است؟ نظرت راجع به آن چیست؟ با Gymfa به اشتراک بگذارید
منبع: gamesindustry.biz