کایل رولی، کارگردان Alan Wake 2، میگوید موفقیت بازسازی یکی از بازیهای کلاسیک ترسناک به آنها اعتماد به نفسی داد تا ژانر Alan Wake 2 را تغییر دهند.
ژانر وحشت بقا به لطف عناوین موفقی مانند Resident Evil 2 Remake چندین سال است که محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. به لطف موفقیت این اثر و احیای دوباره ژانر، به نظر می رسد آخرین اثر Remedy Entertainment نیز تحت تأثیر موفقیت آن قرار گرفته است.
در آخرین مصاحبه GamingBolt با کارگردان Alan Wake، وقتی از رولی پرسیده شد که موفقیت این ژانر چه تاثیری بر روند ساخت Alan Wake 2 داشته است، او پاسخ داد:
در حالی که در مراحل طراحی فضا و مفهوم کلی بازی بودیم، Resident Evil 2 Remake توسط کپکام منتشر شد. توانایی بازی در مدرن سازی سبک از طریق عنوانی که 20 سال پیش منتشر شد و بازخورد مثبتی که از طرفداران دریافت کرد، تصمیم ما را برای تغییر دائمی ژانر این بازی گرفت.
او همچنین به این موضوع اشاره کرد که سالها در حال برنامهریزی برای ساخت و انتشار Alan Wake 2 بودند، اما تا زمانی که Resident Evil 2 Remake منتشر نشد، از داستان اصلی بازی مطمئن نبودند.
وی در این باره گفت:
خوشبختانه پس از انتشار Control، آخرین نسخه این استودیو، ناشران حاضر شدند به Remedy پول بیشتری بدهند، به خصوص اگر عنوان بعدی یک بازی ترسناک باشد. در نهایت، به لطف انتشار Resident Evil Remake 2 و فیلم های ترسناک استودیو A24، همه چیز سر جای خود قرار گرفت و ما توانستیم به یک نتیجه نهایی برای نسخه دوم Alan Wake برسیم و معلوم است که ما بسیار خوشحال هستیم. در مورد آن
Alan Wake 2 در تاریخ 27 اکتبر سال جاری برای PC، Xbox Series X/S و PlayStation 5 منتشر خواهد شد.