به گفته یوبی سافت، تیم سازنده Assassin's Creed Shadows زمان زیادی را صرف اطمینان از اینکه بازی نمایشی دقیق از دوران فئودالی ژاپن ارائه می دهد، صرف کرده است. بنابراین، بازی مذکور مدت زمان بیشتری نسبت به Valhalla در حال توسعه بوده است.
باید گفت که بازی Assassin's Creed Valhalla سه سال به طول انجامید و یکی از طولانی ترین مراحل تولید در تاریخ این فرنچایز را داشت، اما Shadows یک سال بیشتر از بازی گفته شده در حال توسعه بوده است. Karl Onnée، تهیهکننده این بازی گفت که اگرچه میتوان یک بازی Assassin's Creed را سریعتر از Shadows ساخت، اما در نهایت نمیتوان تضمین کرد که یک تجربه عالی ارائه میکند:
همیشه در مورد تعادل زمان و پول است، اما هرچه زمان بیشتری داشته باشید، می توانید فرآیندهای مختلف بیشتری را تکرار کنید. بله، با تعداد افراد بیشتر، پروژه می تواند در زمان کمتری تکمیل شود، اما در عوض، زمان بیشتری صرف بررسی بازخورد بازیکنان، اعضای تیم و دیگران می شود. پس از آن، باید بررسی کنید که اجزای مختلف چقدر خوب کار می کنند و ببینید چه تغییراتی نیاز دارند و چگونه می توانید آنها را بهبود ببخشید. فکر می کنم چهار سال زمان مناسبی است تا پروژه را از ایده به تولید برسانیم و در نهایت بازخوردهای لازم را دریافت کنیم و تغییراتی ایجاد کنیم.
یکی دیگر از عواملی که در طولانیتر شدن زمان تولید Assassin's Creed Shadows نقش دارد، جاهطلبی تیم برای ایجاد یک بازی معتبر است. تصویر یوبیسافت از ژاپن مدتهاست که بحثبرانگیز بوده و این شرکت بابت تبلیغی که باعث نگرانی مردم ژاپن شد، عذرخواهی کرد. وقتی از تیم سازنده پرسیده شد که چگونه میخواهد یک بازی اورجینال بسازد، کارل اونی پاسخ داد که کار کردن بر روی این پروژه باعث افتخار بود و به همین دلیل است که این بازی طولانی شد:
ساختن خانه ژاپنی از دوران فئودالی با ساختن خانه فرانسوی یا انگلیسی بسیار متفاوت است. به عنوان یک هنرمند، باید بدانید که فضای داخلی خانه های ژاپنی چگونه به نظر می رسید. به عنوان مثال، ممکن است مواد غذایی در مکان دیگری قرار گرفته باشند. این امر مستلزم یادگیری و تحقیق گسترده است و فرآیندی طولانی خواهد بود.
قطعاً دوران فئودالی نیست، اما حضور در محیط به نوعی کمک میکند و متوجه میشوید که چقدر با آنچه انتظار داشتیم فاصله داریم. این موضوع جالبی بود، زیرا وقتی تیم ما برای بازدید از سایت های واقعی رفت، یکی از اولین چیزهایی که توجه آنها را جلب کرد شکل درختان بود. ما چندین جنگل بر اساس زمین یونانی (برای اودیسه) ساخته بودیم، اما وقتی به آنجا رسیدیم متوجه شدیم که آنچه ساخته بودیم با واقعیت متفاوت است، بنابراین مجبور شدیم تغییراتی ایجاد کنیم. وقتی خود را به انجام تحقیقات تاریخی محدود کنید، با چنین اطلاعاتی مواجه نخواهید شد.
این جزئیات ضروری هستند زیرا به ما امکان می دهند ابعاد ساختمان، فرهنگ، بناهای تاریخی و مقدسات موجود را بهتر درک کنیم. نمایش صحیح این عناصر ضروری است.