جوانان از نسل ژن با مشکلات مالی جدی روبرو هستند که حتی خرید بازی نیز گران است. تحقیقات در مورد Circana نشان می دهد که جوانان در جوانان از 5 تا 5 سال از ژانویه تا 2 آوریل 5 ٪ کاهش یافتند. خرید بازی ها بیشترین تأثیر را داشتند و حدود 2 ٪ داشتند.

Circana Matt Piskatala گرافیکی را در Bluesky منتشر کرد که کاهش هزینه های نسل Zay را با اصلاح نسل های قبلی مقایسه می کند. در حالی که هزینه نسل های قدیمی کمتر از 5 ٪ کاهش یافته است ، نسل Z به شدت کاهش یافته است. کاهش هزینه بازی هایی که به طور کلی جوانان هستند ، بسیار تعجب آور است.
این نتیجه طوفان سخت مشکلات اقتصادی نسل سخت ، بازار کار دشوار ، بدهی دانشجویی و افزایش قیمت ها است. همانطور که Piscatla آن را به Bluesky توضیح داد:
فرش نه تنها از پای جوانی گرفته می شود ، بلکه هنگام ایستادن روی آن سوخته می شود.

احتمالاً افزایش قیمت در صنعت بازی احتمالاً بر این مشکل غلبه خواهد کرد. جوانان هنوز در تلاش برای توجیه بازی ها هستند و عادی سازی 1 یا 2 دلار برای بازی های AAA باعث بهبود اوضاع نمی شود. همین مورد در مورد کنسول های گران قیمت و تجهیزات رایانه ای نیز همین اتفاق می افتد.
این بدان معنا نیست که جوانان دیگر بازی نمی کنند. تا اول مارس ، 2 ٪ بازیکنان بین 1 تا 2 سال سن دارند. Generation Z هنوز بخش بزرگی از جامعه بازیکنان است ، اما آنها پول کمتری نسبت به نسل های قبلی خرج می کنند. احتمالاً بیشتر هزینه ها به بازی های مستقل رایگان و ارزان اختصاص داده می شود یا منتظر تخفیف هستند.
محبوبیت بازی های ارزان و چند نفره به نام “FriendsLop” مانند Peak ، Repo و Lethal Company نیز می تواند نشانه آن زمان باشد. این بازی ها به طور کلی قیمت بسیار معقول (حدود 2 دلار یا کمتر) دارند و راهی برای معاشرت و لذت بردن با دوستان دارند بدون اینکه مجبور به بیرون رفتن یا هزینه شوند. بیشتر این عناوین حتی به رایانه ای قدرتمند احتیاج ندارند.