یوبی سافت قصد دارد سخت افزار نسل نهم را با بازی Assassin's Creed Shadows به چالش بکشد. علاوه بر این، Karl Onnée، سازنده بازی مذکور، اخیرا اطلاعات بیشتری در مورد روند توسعه به اشتراک گذاشته است.
کارل اونی در آخرین مصاحبه خود با GamesIndustry.biz اشاره کرد که ایجاد یک بازی جدید پس از Valhalla که عنوان بزرگترین بازی یوبی سافت را دارد، چیز خوبی بود:
واضح است که انتظارات بالاست. ما همیشه به دنبال راه هایی برای بهبود هستیم و سعی می کنیم همین کار را با Shadows انجام دهیم. ما تا جایی که ممکن است از محدودیت های خود عبور خواهیم کرد و مطمئن هستم که سایر تیم ها نیز اهداف مشابهی دارند.
Ubisoft Quebec در حال توسعه Assassin's Creed Shadows است. کارل وان بر این باور است که از زمان ساخت Assassin's Creed Odyssey در سال 2018، این استودیو تجربه لازم برای ورود جدید به این فرنچایز را به دست آورده است. کارل اونی همچنین اشاره کرد که Assassin's Creed Shadows با موتور بازی سازی بهبود یافته Ubisoft، Anvil ساخته شده است.
به نظر می رسد با توجه به سخت افزار فعلی، در زمان مناسبی برای پیشرفت هستیم و با کمک نسخه جدید موتور بازی، این فرصت را داشته ایم تا به چشم اندازهای خود جامه عمل بپوشانیم. استفاده خوب از عناصری مانند نور و سایه یا هوای پویا، تشنه قدرت و عملکرد، برای ما ضروری بود.
Shadows اولین ورودی از سری نهم Assassin's Creed خواهد بود و روی کنسولهای نسل قبلی موجود نخواهد بود. Assassin's Creed Valhalla که در اواخر سال 2020 منتشر شد، شکاف بین نسلی را پر کرد، اما Shadows داستان متفاوتی است.
بازی Assassin's Creed Shadows در تاریخ 15 نوامبر 2024 برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری X/S و رایانه های شخصی منتشر خواهد شد.