به نظر می رسد که توسعه بازی Death Stranding 2: On the Beach وارد مرحله فشرده ای شده است. رئیس استودیو، هیدئو کوجیما، در مورد این دوره از روند توسعه و چالش های توسعه بازی در شبکه اجتماعی X صحبت کرد.
کوجیما در پست جدید خود به مرحله حیاتی ساخت بازی اشاره کرد و آن را از نظر جسمی و روحی بسیار دشوار توصیف کرد. او همچنین گفت که تیم Kojima Productions در حال کار بر روی پروژه های مختلفی از جمله میکس صوتی ژاپنی، مصاحبه، مقاله و حتی کار خارج از بازی است.
پرهزینه ترین دوره توسعه بازی، چه از نظر فیزیکی و چه از نظر ذهنی، معمولاً به عنوان دوره بحرانی شناخته می شود. علاوه بر میکس و ضبط صدای ژاپنی، انبوهی از کارهای اجتناب ناپذیر دیگر، از جمله نوشتن توضیحات، مقالات، مصاحبه ها، سخنرانی ها و کارهای خارج از حوزه بازی بسیار دشوار است.
صنعت بازی های ویدیویی با مفهوم دوره بحرانی آشناست. بسیاری از عناوین AAA تحت این شرایط توسعه مییابند که اغلب به کارکنانی که بیش از حد کار میکنند نیاز دارند تا ضرب الاجلها را رعایت کنند. با این حال، اعمال فشار و قرار دادن تیم توسعه در طول دوره بحرانی اغلب به دلیل تأثیرات منفی بر زندگی شخصی توسعه دهندگان و منجر به فرسودگی و رها شدن صنعت مورد انتقاد قرار می گیرد.
اگرچه تاریخ انتشار بازی Death Stranding 2: On the Beach هنوز تایید نشده است، اما انتظار می رود این بازی در سال 2025 برای پلی استیشن 5 منتشر شود.