داده های جدید نشان می دهد که صنعت رسانه بازی های ویدیویی طی دو سال گذشته با کاهش چشمگیر نیروی انسانی مواجه بوده و بیش از 1200 خبرنگار حرفه ای در این حوزه از تجارت رسانه ای خارج شده اند.

بر اساس اطلاعاتی که ابزار روابط عمومی Press Engine در اختیار سایت VGC قرار داده است، طی 12 ماه گذشته بیش از 600 خبرنگار فعال در رسانه های بزرگ جهانی که به طور منظم اخبار بازی های ویدیویی را پوشش می دادند، از پایگاه داده این پلتفرم حذف شده اند. این تعداد تقریبا برابر با افرادی است که در 12 ماه گذشته کار خود را ترک کرده و به هیچ رسانه دیگری مراجعه نکرده اند.
بر اساس آمار موتور پرس، در میان رسانههای «سطح یک» که شامل وبسایتهای خاص و عمومی با میلیونها مخاطب است، تعداد خبرنگاران بازیهای ویدیویی در سراسر جهان طی دو سال گذشته تقریباً 25 درصد کاهش یافته است. بیشتر این نسخه ها به سایت های تخصصی مانند IGN، Polygon و Gamepot مرتبط شده اند. اگر نویسندگان آماتور، پاره وقت یا آزاد نیز در نظر گرفته شوند، تعداد افرادی که از اکتبر 2023 (مهر 1402) رسانه های بازی را ترک کرده اند به بیش از 4000 نفر می رسد.
این آمار نشان دهنده کاهش چشمگیر تعداد نویسندگان فعال در حوزه بازی های ویدیویی است. یا به دلیل تغییر مسیر شغلی، یا به دلیل موج گسترده اخراج ها که بسیاری از رسانه های اصلی را پس از اوج گیری همه گیری کووید-19 تحت تاثیر قرار داد.
مانند خود صنعت بازی، رسانه های پوشش دهنده این حوزه نیز پس از دوره رونق ناشی از همه گیری همه گیر، با بازار آشفته ای مواجه شده اند. شرکت هایی مانند IGN، Fandom، Gamer Network و Valent همگی در سال گذشته اخراج شده اند.
گرت ویلیامز، یکی از بنیانگذاران Press Engine، معتقد است که عوامل اصلی این کاهش، تمرکز بیش از حد رسانه ها بر مسابقات بزرگ، رقابت شدید بین خبرنگاران باقی مانده و تغییرات مضر در الگوریتم جستجوی گوگل است.

وی در گفتگو با وی جی سی گفت:
مجموعه ای از عوامل باعث شده است که روزنامه نگاری بازی های ویدیویی برخی از درخشان ترین استعدادهای خود را از دست بدهد. اوج شیوع کووید، عدم تنوع محتوا، پراکندگی بودجه های تبلیغاتی، به روز رسانی محتوای مفید گوگل، خلاصه ها و هوش مصنوعی همه به این وضعیت کمک کرده اند. رسانههای هوادار ممکن است سادهترین راه برای تثبیت درآمد ناشران و حفظ کارکنان آنها باشند، اما این تنها آغاز است.
علاوه بر این، ویلیامز تاکید کرد:
در دنیایی که مسدودکنندههای تبلیغات به یک امر عادی تبدیل شدهاند و بازیهای سرویسمحور و شبکههای اجتماعی به ابزارهای ارتباطی بین کودکان و بزرگسالان تبدیل شدهاند، رسانههای بازی باید مسیر تحول و نوآوری را طی کنند. قبل از تمام شدن رسانه مورد علاقه خود را پشتیبانی کنید.
الکس دونالدسون، روزنامه نگار قدیمی بازی و مدیر سایت RPG نیز نقش گوگل را در مشکلات اخیر رسانه های بازی تایید کرد، تغییر رفتار عمومی را برجسته کرد و معتقد است که با مدیریت بهتر می شد از برخی از این تنظیمات جلوگیری کرد.
وی در این باره توضیح می دهد:
امروزه ما می بینیم که برندهای بیشتری به دلیل ترکیبی از عوامل از ریل خارج می شوند. اما بدون شک تغییرات در جستجو، خلاصه های هوش مصنوعی گوگل و حتی تغییر رفتار کاربران که بخشی از سوالات را مستقیما به سرویس هایی مانند ChatGPT منتقل کرده است، نقش اصلی را ایفا می کند. من انتظار دارم رسانه های بازی حداقل تا 12 ماه آینده به کاهش خود ادامه دهند، هر زلزله یک پس لرزه دارد و من مطمئن نیستم که هنوز به نقطه اوج رسیده ایم. شاید هنوز در مرحله پیش از زلزله هستیم.
وی در ادامه سخنان خود افزود:
بهترین راه برای حفظ کیفیت رسانه های بازی، ایجاد پایگاه مخاطبان وفادار و ترکیب بودجه مستقیم خواننده با تبلیغات است. اگر مردم می خواهند به تولید محتوای حرفه ای ادامه دهند، باید از آن حمایت کنند. این سوال هرگز مهمتر از امروز نبوده است. البته باید تصریح کرد که همه این مشکلات مربوط به عدم حمایت مردمی نیست. به اعتقاد من، با مدیریت بهتر، شفافیت بیشتر و انتظارات واقع بینانه تر از صاحبان، می شد از بخش قابل توجهی از آسیب رسانه های بازی جلوگیری کرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد:
همین هفته شاهد بودیم که افراد خوب با حجم کاری بالا توسط یک شرکت مادر بزرگتر اخراج شدند که به نظر نمی رسد استراتژی مشخصی داشته باشد. بهترین راه برای محافظت از رسانه ها در برابر چنین آسیبی، حمایت از رسانه های واقعی مستقل است که به شرکت های مادر وابسته نیستند. حمایت از این رسانه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

