Mark Darrah، توسعهدهنده کهنهکار و استودیوی سابق BioWare که بهعنوان تهیهکننده اجرایی در Anthem کار میکرد، معتقد است این بازی مستحق نقدهای منفی بود. وی خاطرنشان کرد: مطالعات بسیاری به نکات مهمی اشاره کرده است.

او با تجربه بازیهای Dragon Age به یاد میآورد که چگونه انتشار Anthem مشکلاتی را ایجاد کرد و چگونه امتیاز متاکریتیک آن به طور قابل توجهی کمتر از حد انتظار بود.
دارا در این باره می گوید:
Anthem در 22 فوریه 2019 منتشر شد و نقدها متوسط نبود اما بد بود. بله، نقدها خیلی بد بود. امتیاز 59 در متاکریتیک به طور قابل توجهی کمتر از امتیاز 70 مورد نظر ما است.
یک موضوع مشترک در نقدها، به خصوص نقدهای منفی وجود دارد. بیشتر بازخوردهای منفی حول این واقعیت است که سیستم غارت بیش از حد تکراری است، فعالیتهایی که در ماموریتها انجام میدهید به اندازه کافی متنوع نیستند و داستان به صورت پراکنده و از هم گسیخته روایت میشود. در نتیجه سرعت کلی بازی چندان مطلوب نیست.
تهیه کننده سابق BioWare اعتراف می کند که با بسیاری از این انتقادات موافق است.
تقریبا با همه این نظرات موافقم. اینها نقاط ضعف واقعی بازی هستند. در شوترهای غارتگر، از آنجایی که بازیکنان به طور مداوم در حال تکرار ماموریت ها و جمع آوری تجهیزات هستند، کیفیت تجربه لوت و تنوع ارائه شده در ماموریت ها از ویژگی های ضروری است.
عناصری مانند داستان معمولاً در عناوین شوتر غارتگر مورد تأکید قرار نمی گیرند، زیرا بازیکن در نهایت داستان را پشت سر می گذارد و وارد یک چرخه تکراری از مجموعه تجهیزات می شود. اما اگر احساس می کنید که مدام کارهای مشابهی را در مبارزات انجام می دهید، یا تجهیزاتی که به دست می آورید ارزشش را ندارد، یا پایان بازی ناقص و فاقد محتوا است، کل تجربه به هم می ریزد.
وی در ادامه افزود:
برخی از بررسی ها به این موضوع اشاره نکرده اند، اما واقعیت این است که از نظر مواردی مانند تعادل، طراحی غارت یا حتی فعالیت های رزمی، Anthem به طور قابل توجهی ضعیف تر از کارهای قبلی BioWare نیست. اما دیدگاهی که بازی از آن قضاوت می شود متفاوت است. زیرا در بازی هایی مانند Mass Effect یا Dragon Age، مبارزه برای لذت بردن وجود دارد، اما این لذت در چارچوب یک داستان خوب و منسجم، معنای کامل خود را به خود می گیرد.
او همچنین در مورد حلقه بازی گفت:
در این نوع طراحی، ماهیت تجربه متفاوت است. بازیکن انتظار ندارد که همان ماموریت را بارها و بارها تکرار کند. بنابراین واقعاً مهم نیست که یک ماموریت کمی پراکنده یا تکراری باشد، زیرا معمولاً فقط یک یا دو بار آن را تجربه می کنید و سپس به سمت خط داستانی و توسعه روایت می روید. اما در Anthem اینطور نیست. شما ماموریت های زیادی را چندین بار انجام می دهید.
نکته کلیدی در اینجا چرخه روایت است، یعنی کاری که در درازمدت انجام می دهید تا شخصیت خود را برای نبردها و پایان بازی بسازید. روایت Anthem نسبت به کارهای قبلی BioWare ضعیف تر است.
داستان Anthem در مقایسه با عناوینی مانند Dragon Age یا Mass Effect ضعیف است و این بیشتر به دلیل نحوه روایت آن است.
مارک دارا در پایان گفت:
بازی واقعاً نمی داند چگونه داستان خود را در چنین رسانه ای به درستی بیان کند. به خصوص زمانی که با سه بازیکن دیگر بازی می کنید که احتمالاً افراد تصادفی هستند و تجربه داستانی شما را خراب می کنند.








































