طبق آخرین اطلاعات، سازندگان فرنچایز GTA به دنبال افزایش چشمگیر کیفیت گرافیکی بازی بعدی خود هستند.

طبق اطلاعاتی که سایت Rockstar Mag از منابع خود به دست آورده است، بازی بعدی Rockstar Games در سری Grand Theft Auto یعنی GTA 6 به لطف تکامل موتور RAGE پیشرفت های فنی قابل توجهی را به همراه خواهد داشت. با توجه به جزئیات به دست آمده، شکاف بصری بین Red Dead Redemption 2 و GTA 6 بیشتر از آنچه که قبلا بین GTA V و RDR 2 مشاهده شده بود، است.
طبق اطلاعات فاش شده، Rockstar Games در حال توسعه فناوری جدیدی برای فیزیک آب است که در GTA پیاده سازی خواهد شد. تیمی که بر روی این ویژگی فنی کار می کند به عنوان گروه فناوری RAGE شناخته می شود. بخشی از استودیوی Rockstar San Diego که موتور اختصاصی این شرکت را در سال 2006 ایجاد کرد. این تیم متشکل از حدود بیست مهندس با تخصص در برنامه نویسی، شبیه سازی فیزیک بلادرنگ، جبر خطی، مثلثات، ریاضیات ماتریس و رباعی است. مهندسان استودیوی کالیفرنیا پس از ماه ها تحقیق، آزمایش و بهینه سازی موفق شدند شبیه سازی آب را در زمان واقعی در یک بازی جهان باز پیاده سازی کنند. طبق گزارش ها، اقیانوس بخش عمده ای از نقشه جهانی GTA 6 خواهد بود که به طور بالقوه برای معرفی فعالیت های جدید مانند موج سواری استفاده می شود.
علاوه بر فیزیک آب، چندین پیشرفت در فیزیک وسایل نقلیه انجام شده است، عمدتاً از طریق افزایش تعداد چند ضلعی ها در مقایسه با GTA V. این منجر به تغییر شکل های دقیق تر و در نتیجه برخورد واقعی تر خودرو می شود. بر اساس اطلاعات فاش شده، سفارشی سازی خودرو نه تنها بر نمای بیرونی، بلکه بر تجربه رانندگی نیز تأثیر می گذارد. تعادل بین رئالیسم و عناصر آرکید حفظ خواهد شد تا از تجربه رانندگی مشابه با GTA V اطمینان حاصل شود. طبق اطلاعات فاش شده، این یک جنبه کلیدی بازی باقی می ماند.
همچنین گفته می شود که GTA 6 دارای یک سیستم آب و هوای واقع گرایانه است که بر محیط و گیم پلی بازی تاثیر می گذارد. به گفته منبع، باران و باد کنترل وسیله نقلیه شما را دشوارتر می کند.