سازندگان Halo، Baldur’s Gate 3 و تیم ایکسباکس افشای تریلر GTA VI را به قطع ارتباط مستقیم بین توسعهدهنده و عموم نسبت میدهند.
ما در نهایت اولین نگاه رسمی خود را به بازی Grand Theft Auto آینده داشتیم، اگرچه این رویداد شاد دارای پیچ و تاب غم انگیزی بود. تریلر GTA VI حتی قبل از اینکه Rockstar آن را نشان دهد لو رفت، بنابراین ما آن را زود دریافت کردیم.
اگر گیم پلی و داستان بازی قبل از انتشار رسمی فاش شود، جذابیت خود را از دست داده و مردم کمتر به آن ها توجه خواهند کرد. این افشاگری گاهی میتواند یک درز خبری باشد، و گاهی اوقات شخصی برای لحظهای شهرت، قطعهای از چیزی را به صورت آنلاین منتشر میکند. بسیاری از توسعه دهندگان موافق هستند که این یک مشکل بزرگ است.
مایکل داوز، مدیر انتشارات لارین استودیو می گوید:
چیزی که بیشتر از همه از افشاگری متنفرم این است که خارج از کنترل توسعه دهنده است. آنچه همه ما باید برای آن تلاش کنیم ارتباط بین توسعه دهندگان و جوامع است. اما وقتی چیزی فاش می شود، آن ارتباط مستقیم قطع می شود و این چیزی نیست که شما می خواهید.
جاش استین، مدیر رسانه های اجتماعی ایکس باکس، اضافه می کند:
اگرچه دنبال کردن اخبار منتشر شده در شبکه اجتماعی جالب است. اما اجازه دهید به شما بگویم، از درون بسیار بد است. تیم ها به معنای واقعی کلمه ساعت ها، روزها، هفته ها کار می کنند تا بهترین محصول را ایجاد کنند که بتواند توجه رسانه های اجتماعی را به خود جلب کند و با صدای بلند از جامعه بازی خود حمایت کند. افشای اطلاعات و تریلرها کار آنها را خراب می کند و بسیاری از آن را هدر می دهد. بسیاری از مردم حسرت گذراندن وقت با خانواده، دوستان و عزیزان را خواهند خورد. [زیرا] آنها باید تا دیروقت کار کنند تا مشکل افشای اطلاعات را حل کنند. کاش هیچ وقت این اتفاق نمی افتاد.
جان یونیزک، مدیر ارشد انجمن Halo، میگوید: «شیرکر نباشید!