بازیکنان Monster Hunter Wilds باید از مکانیک جدید Focus Strike استفاده کنند تا مطمئن شوند که شکار به موقع انجام می شود.

با نزدیک شدن به انتشار بازی Monster Hunter Wilds، سازندگان این عنوان جزئیات بیشتری را در مورد این بازی فاش کردند، یویا توکودا، کارگردان این عنوان، در مصاحبه ای فاش کرد که هیولاهای بازی Monster Hunter Wilds دارای نوارهای سلامتی بزرگتر و بالاتر خواهند بود. آستانه های برگشتی نسبت به آنچه در نسخه قبلی دیدیم.
به گفته توکودا، دلیل این رویکرد این است که بازیکنان مکرراً از مکانیک حمله هدفمند جدید استفاده می کنند، که اساساً به بازیکنان اجازه می دهد با سوء استفاده از آسیبی که در طول مبارزه به هیولاها وارد کرده اند، آسیب زیادی به هیولاها وارد کنند. به لطف این مکانیک، با وجود اینکه هیولاها از سلامت بیشتری برخوردار هستند، مدت زمان شکارها تفاوت چندانی با نسخه های اخیر نخواهد داشت.
توکودا در این مورد توضیح داد:
هدف ما از ابتدا این نبود، اما وقتی به حفظ زمان و رضایت بازیکنان از عناوین قبلی فکر کردیم، نوار سلامتی هیولا کمی بیشتر از Monster Hunter World شد. مواردی مانند مقاومت فلینچ نیز بالاتر خواهد بود، اما این بدان معنا نیست که شکار خسته کننده و طولانی خواهد بود. بخشی از هدف Focus Mode این است که بازیکنان از طریق حلقه های کوتاه تر احساس موفقیت بیشتری کنند.
به گفته توکودا، تیم می خواست اطمینان حاصل کند که هر سلاح با این مکانیک منحصر به فرد است. این منجر به انیمیشن های منحصر به فرد برای ضربه های هدف هر سلاح شد. با این حال، او اعتراف کرد که شلیک های هدف گیری ممکن است در طول آزمایش بتای نوامبر کمی بیش از حد قوی بوده باشند.
Monster Hunter Wilds در 28 فوریه 2025 برای PC، PS5 و Xbox Series X/S منتشر خواهد شد.