پس از شکست تجاری Dragon Age: The Veilguard ، نویسنده سابق این سریال از اعتماد به نفس EA در حق رای دادن سخن گفت.

Dragon Age: Veilguard سال گذشته یکی از خرابی های غافلگیرکننده صنعت بازی بود. اگرچه Bioware اکنون بر توسعه Mass Effect متمرکز شده است ، روحیه این تیم به شدت آسیب دیده است و چندین توسعه دهنده از استودیو خارج شده اند. در مصاحبه ای در مورد سری Age Dragon و شکست های گذشته EA ، یک نویسنده سابق فاش کرد که این شرکت به اشتباه فکر می کرد که بخشی از مخاطبان بازی های بازی در بازی همیشه خرید سن اژدها خواهد بود.
دیوید گیدر ، نویسنده ارشد سابق Dragon Age ، اخیراً در مورد دید EA در مورد تغییر مسیر سریال در تمرکز نقش نقش با تجربه ای بر اساس یک ماجراجویی صحبت کرد. به گفته راهنما ، EA معتقد بود كه مکانیسم های آهسته و عمیق تر مانند سن اژدها: ریشه ها با دست بوده و برای مخاطبان گسترده تر مناسب نیستند. از دیدگاه این ویرایشگر ، این مکانیسم ها عمدتاً به طرفداران جدی و ویژه علاقه مند بودند. کسانی که EA را “RPG” خواندند.

EA فکر می کرد که این افراد همیشه نسخه های جدیدی از مجموعه های بازی را خریداری می کنند ، بنابراین او سعی کرد مخاطبان گسترده تری را به خود جلب کند. همین رویکرد در مورد اژدها سن: حجابگارد اعمال شد ، اما سال گذشته مشخص شد که EA اشتباه است. دیوید گیدر گفت:
لازم نیست نگران طرفداران سرسخت باشید. لازم نیست آنها را راضی کنید.
Dragon Age: Veilguard از بسیاری جهات در مقایسه با ایده های اصلی این سریال شکاف بزرگی داشت و نتیجه آن آسیب به بازی بود. بسیاری از انتقادات بر ضعف نوشتن و عدم وجود عناصر بازی در بازی تأکید می کند. این عنوان همچنین به دلیل دیالوگ های آن بحث برانگیز بود ، که در بسیاری از موارد با فضای سنتی و تاریک این مجموعه مغایرت داشت. پس از این وقایع ، طرفداران امیدوارند که EA متوجه شده باشد که جذابیت مخاطبان مختلف همیشه تصمیم درستی نیست. نسخه بعدی Mass Effect ممکن است همان خطا را تکرار نکند.