در یکی از مصاحبهها، استودیو CD Projekt در مورد اندازه نقشه و محتوای The Witcher 4 در مقایسه با The Witcher 3 صحبت کرد.
سباستین کالمبا کارگردان The Witcher 4 گفت:
این سوال خوبی است. یادم می آید به این فکر می کردم که چقدر طول می کشد تا Blood and Wine یا Heart of Stone تمام شود. ما به اعدادی مانند 5-10 ساعت نگاه می کردیم، اما در نهایت به 30 ساعت رسیدیم! بنابراین ما نمی خواهیم برده اعداد باشیم. نقشه قطعاً کم و بیش شبیه نقشه The Witcher 3 خواهد بود. تعداد کوئست ها باید تقریباً یکسان باشد. اما باید یک بار دیگر تاکید کنم که بازی بزرگ و بسیار جاه طلبانه خواهد بود. مهمتر از همه، ما می خواهیم یک تجربه بسیار جذاب ارائه دهیم. بنابراین ما کیفیت را بر کمیت ترجیح می دهیم.
در مصاحبه ای با IGN، Calemba همچنین توضیح داد که چگونه Ciri، شخصیت اصلی بازی که در آغاز سفر خود برای تبدیل شدن به یک جادوگر قرار دارد، با استاد و شخصیت اصلی سه گانه قبلی، Geralt، متفاوت خواهد بود:
ما می خواهیم بازیکنان سعی کنند او (سیری) را تعریف کنند. او در شرف تبدیل شدن به یک جادوگر است، او از قوانین خودش پیروی می کند و هیولاها، ماموریت ها و ماجراجویی ها را به روش خودش اداره می کند، و همچنین، فکر می کنم او فرصت های بیشتری را برای گفتن داستان های مختلف به ما می دهد. ما می خواهیم مخاطبان تجربه عمیق تری داشته باشند و Ciri سزاوار این توجه است.
مانند عناوین قبلی Witcher، که علیرغم شخصیت اصلی ثابت و غیرقابل تنظیم، بازیکنان با داستانی چند شاخه ای مواجه بودند و می توانستند سرنوشت خود را تعیین کنند، The Witcher 4 نیز رویکردی مشابه دارد. بازیکنان سیری را با اعمال و انتخاب های خود تعریف می کنند. کمبل می گوید The Witcher 4 سعی خواهد کرد کنترل بیشتری نسبت به نسخه های قبلی به بازیکنان بدهد.