مت هندراحان ، مدیر Kepler Interactive ، اعلام کرد که Clear Machure: Expedition 33 هزینه کمتر از حتی بسیاری از بازی های قدیمی AA را دارد.

مبهم روشن: Expedition 33 به عنوان یکی از تحسین برانگیزترین نقش ها در سالهای اخیر شناخته شده است و همواره به عنوان ترکیبی از جاه طلبی های AAA و AA توصیف شده است. با این حال ، بودجه محدود بازی هنوز پایین تر از آنچه تحلیلگران انتظار داشتند بود. در مصاحبه جدید با صنعت بازی ها ، مت هندو -E -Indus تأیید کرد که بودجه بازی پایین تر از تخمین های غیررسمی است ، اگرچه از بیان تعداد دقیق خودداری کرد. وی گفت که بودجه بازی حتی کمتر از Mirror’s Edge و Vanquish بود.
CLEAR MINCURE: Expedition 33 نشان داده است که تولید بازی های خلاقانه و با کیفیت بالا بسیار پایین تر از هزینه های سنگین استودیوهای اصلی است. هندوا می گوید:
من مطمئن هستم که بنابراین نه نفر بودجه را حدس می زنند ، هیچ کس به شماره مناسب نمی رسد. من مطمئن هستم که لبه آینه و Vanquish گران تر است ، بنابراین باید بگویم.
در منطقه بازی AA ، هزینه ساخت و ساز طی یک دهه گذشته به شدت افزایش یافته است. بنابراین ، موفقیت کلر مبهم در فروش و دریافت انتقادات مثبت یک یادآوری عالی برای صنعت بازی است. به گفته مدیر کارگردان ، جیم بوش ، راز موفقیت کلر مبهم در تجربه ای است که حتی خود توسعه دهندگان دوست دارند به اندازه بازیکنان بازی کنند.