تقریباً این روزها ، بیشتر بازیکنان مربوط به تاریخ سیستم Nemesis در Shadow of Mordor توسط Warner Bros. متأسفانه ، با وجود بسته شدن تولیدات یکپارچه ، این حق ثبت اختراع هنوز در دست است و در سال 3 ، توسعه دهنده قادر به استفاده از این مکانیسم جذاب در عنوان خود نخواهد بود.

سرانجام ، پس از سالها ، بخش سابق بازی های وارنر Bros ، لورا فریر ، دلیل ایجاد سیستم Nemesis را نشان داد. به گفته وی ، تصمیم به مبارزه با بازار بازی های لشکر دوم و خرید اجاره آنها گرفته شده است.
پس از راه اندازی ، Arkham Asylum of Rocksteady Studios ، Warner Brosic خاطرنشان کرد: با وجود استقبال خوب بازیکنان ، بخش بزرگی از آنها به خریدار یا اجاره نسخه های این عنوان تبدیل شده است ، که باعث افزایش فروش اصلی این بازی می شود: “چگونه می توان یک بازی را به اندازه کافی خوب تولید کرد تا این بازیکن را برای همیشه حفظ کند؟”
این یک هدف بسیار جاه طلب بود ، زیرا موتور بازی یکپارچه قادر به ساختن عناوین جهانی باز مانند GTA 5 نبود و راه اندازی چند نفره و خدمات زنده یکی از اهداف آنها نبود. این مشکل باعث شد تا آنها یک راه حل خلاقانه پیدا کنند و در نهایت برای تولید سیستم Nemesis. آینده می گوید:
این حالت ذهن ما را به ایجاد سیستم Nemesis سوق داده است که فکر می کنم یکی از جذاب ترین و خلاق ترین ویژگی های یک بازی ویدیویی در سالهای اخیر است.
سیستم Nemesis ، که به بازیکن اجازه می دهد داستان های بیشتری را در داستان اصلی زندگی کند ، توسط سایر توسعه دهندگان برای ثبت اختراع WB مفید نخواهد بود. البته ، اگرچه بازی هایی مانند Assassin's Creed Odyssey در گذشته سعی کرده اند یک سیستم ساده اما مشابه را پیاده سازی کنند ، اما به همین دلیل ، به همین دلیل ، انتظار ندارند نسخه بهبود یافته یا عمیق تری را در سایر بازی ها مشاهده کنند.