در Resident Evil Requiem ، نبردهای خونین بیشتری با گنگ گاملی ساعت وجود ندارد ، و این بار ، بازیکن باید باس را بر اساس هوش و البته برای کشف محیط زیست شکست دهد.

تلاش توسعه دهندگان برای تأثیرگذاری بر مردم وفادار Resident Evil ، Requiem ، منجر به تغییر در اسکلت گیم پلی شد که می توان با “کاهش عملکرد نامحدود و جسارت مرحله بقا” خلاصه کرد. در همین راستا ، كوشی ناكانیشی ، مدیر ركسیم ، در مصاحبه ای با اتوماسیون رسانه گفت كه نبرد با پایه بازی ، مانند بازسازی Resident Evil 4 ، خونین نخواهد بود و روی باندهای سنگین متمرکز نخواهد شد و بیشتر در برنامه ریزی ، خلاقیت در تاکتیک های مختلف ، خلاقیت خلاق خواهد بود. ناکانشی اضافه کرد:
سبک Requiem بیشتر شبیه Resident Evil 1 و 2 است و بازیکنان باید با استفاده از هوش خود بر تنظیمات باس غلبه کنند.
به گفته کارگردان بازی ، گریس اشکورد ، یک کنترل کننده Requiem ، در مبارزه و نحوه مدیریت سناریوهای مختلف مختلف توسعه می یابد و به یک شخصیت تکیه دهنده برای بازیکن تبدیل می شود.