بیست سال پیش ، در مراسم سال E3 ، سونی ویدئویی از Killzone 2 را به عنوان سمبل قدرت پلی استیشن 2 در مقایسه با رقیب خود یعنی مایکروسافت Xbox نشان داد.

با این حال ، سونی بعداً اعتراف کرد که ویدیوی Killzone 2 در واقع یک گیم پلی نیست و فقط یک “هدف” برای الهام بخشیدن به تیم توسعه بود. مدیر سابق Xbox ، پیتر مور ، اکنون فاش کرد که از ابتدا می دانست که Killzone 2 “دروغ” است.
در مصاحبه ای با بازی بازی ، مور یادآوری کرد که سونی هنگام حضور در سگا ، نکته مشابهی را برای تأثیرگذاری بر Dreamcast ایجاد کرده است. سونی عمدتاً سعی کرده است برای بار دوم استراتژی را برای کاهش عرضه Xbox 2 تکرار کند.
مور گفت:
این دقیقاً تاکتیک ساخت فیلم بسیار بالایی بود که هنگام انتشار بازی کاملاً نادرست بود. من آن شب را می دانستم که او را دیدم. به خودم گفتم که هیچ راهی برای ارائه چنین تجربه ای وجود ندارد. آنها آنچه را که با سگا داشتند انجام دادند: “خوب ، Xbox 2 کوچک بیرون آمد ، اما پسران بزرگ با پلی استیشن 2 خواهند آمد .. بنابراین بهتر است صبر کنیم.” زیرا دیدن آنچه می توانیم انجام دهیم. “”
به گفته مور ، روزنامه نگاران این بازی نیز استراتژی سونی را تشخیص دادند و به سرعت به این نتیجه رسیدند که پلی استیشن به اندازه کافی قدرتمند نیست تا چنین جزئیات را در زمان واقعی ارائه دهد.
مور سپس استراتژی مایکروسافت را برای انتشار تدریجی Xbox 2 تأکید کرد و افزود که کسب دستمزدهای اختصاصی Call of Duty 2 نقش مهمی در موفقیت شرکت داشت.