مدیر استودیوی CI Games ، خالق Lords of The Fallen ، معتقد است که سیاست های تنوع ، برابری و تنوع (DEI) عامل اصلی صنعت بازی های ویدیویی بوده است.

وی گفت ، اکنون ، پس از موج چنین توسعه ، صنعت به مسیر صحیح باز می گردد و بهبود می یابد. با ظهور مشاغلی مانند Sweet Baby Inc. ، به نظر می رسید که دی به یک روند ثابت و ماندگار در صنعت بازی تبدیل می شود. اما بسیاری از بازی هایی که روی “برنامه اجتماعی” متمرکز شده اند ، شکست خورده اند و جهت گیری صنعت در حال تغییر است.

به تازگی ، مدیرعامل Ci-Game ، مارک تیمینسکی ، در شبکه اجتماعی X از تأثیر منفی سیاست های DEI در صنعت بازی صحبت کرد و تأیید کرد که این رویکرد منجر به موج گسترده ای از اخراج و بسته شدن بسیاری از استودیوها شده است. وی افزود: بسیاری از استودیوها به جای استخدام مؤثر ، فقط به دنبال استخدام با هدف رعایت DEI بودند و در نتیجه کاهش کیفیت روند توسعه به وجود آمد. او در ادامه نوشت:
بازیکنان بیدار هستند. اکنون آنها می دانند که حق دارند درخواست های خوب خود را مطالبه کنند و می توانند بازی هایی را انتخاب کنند که واقعاً با کیفیت باشند. صنعت بازی مسیر را اصلاح می کند.
تیمینسکی گفت که این تغییر باعث عدم موفقیت بسیاری از پروژه ها شده است ، استودیوها بسته شده اند و بسیاری از افراد شغل خود را از دست می دهند. از جمله نمونه های مهم عدم موفقیت در سن اژدها: حجاب و کنکورد. او فکر می کند که اکنون که بازیکنان آگاه تر شده اند ، زمان تغییر است. وی همچنین گفت که خوشحال است که در مراحل اولیه هشدار داد و همچنان به ابراز عقاید خود ادامه خواهد داد. به گفته وی ، بازی هایی مانند Clear Dark: Expedition 33 و حتی Lords of the Fallen ثابت کرده اند که بازی های موفق و با کیفیت بدون تکیه بر سیاست های DEI می توانند انجام شوند.