فیل اسپنسر، رئیس بخش بازی مایکروسافت تأیید کرده است که 1900 کارمند در اکتیویژن بلیزارد، بتسدا و ایکس باکس اخراج خواهند شد.

فیل اسپنسر در پیامی که توسط IGN برای کارکنان ارسال شد، گفت:
مایکروسافت به طور کامل از کسانی که تحت تأثیر این تصمیم قرار می گیرند حمایت خواهد کرد. از جمله حقوق پایان کار که توسط قوانین کار محلی اعلام شده است.
به گفته مدیر اجرایی، این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که تیم رهبری مایکروسافت، اکتیویژن بلیزارد و بتسدا اولویتها را تعیین کردند، زمینههای همپوشانی را شناسایی کردند و اطمینان حاصل کردند که همه ما از بهترین فرصتهای رشد بهره میبریم. این اخراج چند ماه پس از تکمیل تصاحب 69 میلیارد دلاری Activision بر مالک فرنچایز Call of Duty، Activision Blizzard انجام شد. فیل اسپنسر در یک ایمیل گفت:
کمی بیش از سه ماه از پیوستن اکتیویژن، بلیزارد و کینگ به مایکروسافت می گذرد. با نزدیک شدن به سال 2024، رهبران مایکروسافت گیمینگ و اکتیویژن بلیزارد متعهد به همسو کردن یک استراتژی و برنامه اجرایی با ساختار هزینه پایدار هستند که از یکپارچگی تجارت در حال رشد ما پشتیبانی می کند. با هم، اولویتها را تعیین کردیم، زمینههای همپوشانی را شناسایی کردیم و اطمینان حاصل کردیم که همگی با بهترین فرصتهای رشد هماهنگ هستیم. به عنوان بخشی از این روند، ما تصمیم دردناکی گرفتیم که 1900 نفر از 22000 هم تیمی خود را حذف کنیم. تیم رهبری و من متعهد هستیم که این روند را تا حد امکان متفکرانه دنبال کنیم.
افرادی که مستقیماً تحت تأثیر این کاهشها قرار گرفتهاند، همگی در موفقیت تیمهای Activision Blizzard، ZeniMax Media و Xbox مؤثر بودهاند و آنها باید به همه آنچه در اینجا انجام دادهاند افتخار کنند. ما از همه خلاقیت، اشتیاق و فداکاری که آنها برای بازیهای ما، بازیکنان و همکاران ما به ارمغان میآورند سپاسگزاریم. ما همه حمایتها را برای کسانی که در طول انتقال تحت تأثیر قرار گرفتهاند، از جمله پرداختهای اخراج طبق قوانین محلی کار اعلام میکنیم. کسانی که نقش آنها تحت تأثیر قرار می گیرد مطلع خواهند شد و از شما می خواهیم که با همکاران در حال رفتن خود مطابق با ارزش های ما با احترام و شفقت رفتار کنید.
با نگاهی به آینده، ما به سرمایه گذاری در زمینه هایی که کسب و کار ما را توسعه می دهند و از استراتژی ما برای ارائه بازی های بیشتر به بازیکنان بیشتری در سراسر جهان حمایت می کنیم، ادامه خواهیم داد. در حالی که این زمان سختی برای تیم ما است، من بیش از هر زمان دیگری به توانایی شما در ایجاد و نگهداری بازی ها، داستان ها و دنیایی که بازیکنان را گرد هم می آورد مطمئن هستم.
با احترام، فیل اسپنسر

از دست دادن مشاغل در صنعت بازی های ویدیویی در سال 2023 بسیار زیاد بوده است و تنها در یک سال حدود 9000 نفر اخراج شده اند. علاوه بر این، به نظر نمی رسد در سال جاری روند نزولی وجود داشته باشد. بر اساس نظرسنجی GDC، حدود یک سوم توسعه دهندگان می گویند که تحت تأثیر اخراج در یک دوره 12 ماهه قرار گرفته اند. از 3000 توسعهدهنده مورد بررسی، 35 درصد گفتند که تحت تأثیر اخراجها در این دوره قرار گرفتند، 7 درصد مستقیماً اخراج شدند، 17 درصد گفتند که شاهد اخراج همکارانی بودند که در بخش خود کار میکردند و 11 درصد گفتند که توسط همکاران خود اخراج شدهاند. ادارات یا سایر بخش ها به آنها اطلاع داده اند.
نظر شما در مورد تعدیلهایی که از ابتدای سال 2024 انجام شده است چیست؟ لطفا در قسمت نظرات زیر به ما اطلاع دهید.
