شاون لایدن ، رئیس سابق پلی استیشن معتقد است که صنعت بازی به نوعی به فناوری خود رسیده است. وی همچنین گفت که بیشتر بازیکنان حتی تفاوت بین 2 تصویر در ثانیه و 2 تصویر در ثانیه را مشاهده نمی کنند.

اظهارات لیدن در حالی بوجود می آید که نسل های کنسولی ، به ویژه در سالهای اخیر ، تغییرات قابل توجهی ایجاد نکرده اند. انتقال سه بازی دو بعدی دو بعدی بسیار انقلابی بود. تغییر Xbox به Xbox 360 با گرافیک HD و یک تجربه آنلاین قدرتمندتر به ارمغان می آورد. اما در مقایسه با بسیاری ، نسل PS5 و Xbox Series X / S فقط یک به روزرسانی تدریجی است.
مدیر سابق پلی استیشن در مصاحبه با GamesIndustry.Biz گفت
اگر منظورم صادقانه باشد ، به نظر می رسد ما در فناوری به سقف رسیده ایم. چند نفر از ما واقعاً می توانیم تفاوت بین 2 تصویر در ثانیه و 2 تصویر در ثانیه را متوجه شویم؟
حال سؤال این است که تولید کنندگان و کنسول های مواد از این مرحله کجا می روند؟ لیدن پیشنهاد می کند که تأکید بیشتر باید بر دسترسی مالی و تنوع در بین تولید کنندگان باشد ، و نه برای ارتقاء که حتی توجه آن به چشم انسان دشوار است.
لیدن می گوید:
ما باید فناوری را ارزان تر و آسان تر کنیم. ما باید این کار را انجام دهیم و راهی برای شرکت در شرکت های تجهیزات بیشتری پیدا کنیم.
وی به تازگی از بازی های AA مانند Clear Dark: Expedition 33 استفاده کرده و ستایش کرده است. برای لیدن ، این آثار در زمانی که توسعه دهندگان از تکرار یک روند و شرکت های بزرگ به روشی ناپایدار خسته شده اند ، متنوع تر هستند.

