مایکروسافت در حال همکاری با هوش مصنوعی Inworld برای ایجاد ابزارهای توسعه بازی است. با Gymfa همراه باشید.
مایکروسافت در حال همکاری با هوش مصنوعی Inworld برای توسعه ابزارهایی است که به توسعهدهندگان اجازه میدهد شخصیتها، داستانها و ماموریتهای مبتنی بر هوش مصنوعی بسازند.
این همکاری چند ساله شامل یک سیستم برنامه نویسی مبتنی بر هوش مصنوعی است که توسعه دهندگان ایکس باکس می توانند از آن برای ایجاد گیم پلی دقیق، یک سیستم گفتگوی پیچیده، کوئستلاین های تصادفی و موارد دیگر استفاده کنند.
Haiyan Zhang، مدیر کل هوش مصنوعی بازی در Xbox، توضیح می دهد:
در تیم ایکسباکس، ما معتقدیم که با ابزارهای بهتر، توسعهدهندگان میتوانند بازیهای شگفتانگیزتری ایجاد کنند. در آینده موارد زیر با یکدیگر همکاری خواهند کرد:
- تخصص درونی در کار با مدلهای هوش مصنوعی مولد برای توسعه شخصیت.
- هوش مصنوعی پیشرفته مبتنی بر ابر مایکروسافت، از جمله سرویس OpenAI.
- بینش فنی تحقیق و توسعه مایکروسافت در مورد آینده بازی های ویدیویی.
- نقاط قوت تیم Xbox برای متحول کردن ابزارهایی که در دسترس همه توسعه دهندگان قرار گرفته است.
ابزار هوش مصنوعی متقابل پلتفرم شامل یک سیستم برنامه نویسی مبتنی بر هوش مصنوعی برای تولید متن و دیالوگ، و همچنین یک موتور شخصیت AI است که می تواند در بازی ها ادغام شود و برای تولید داستان، مجموعه ای از ماموریت های تصادفی و یک سیستم گفتگوی پیچیده استفاده شود.
Inworld روی NPC های هوش مصنوعی اجرا می شود که به سؤالات بازیکن واکنش نشان می دهند، دقیقاً مانند ChatGPT یا Bing Chat که به سؤالات به زبان طبیعی پاسخ می دهند. هر یک از NPC های هوش مصنوعی می توانند با صدای خود به شما پاسخ دهند و همچنین یک سیستم گفتگوی پیچیده یا روایت پویا و شخصی سازی شده را در یک بازی بگنجانند.
ایلیا گلفنبین، مدیر عامل Inworld AI میگوید:
هوش مصنوعی مدتهاست که بخشی جداییناپذیر از توسعه بازی، از هوش مصنوعی دشمن گرفته تا…
ظهور مدل های زبانی و هوش مصنوعی مولد فرصت های جدیدی برای داستان سرایی و درگیری شخصیت ها در بازی های ویدیویی ایجاد می کند.
مایکروسافت این ویژگی را فقط به عنوان یک ابزار اختیاری به توسعه دهندگان بازی ارائه می دهد، بنابراین تصمیم گیری در مورد سطح هوش مصنوعی در عناوین آینده به عهده آنها خواهد بود. استودیو Embark، سازنده بازی Finals، اخیراً مجبور شد از خود در مورد استفاده از صداهای تولید شده توسط هوش مصنوعی دفاع کند و در بیانیهای به IGN استدلال کرد که “ایجاد بازی بدون بازیگر هدف نهایی توسعه دهندگان نیست.”
هر گونه استفاده از هوش مصنوعی مولد در زمینه های خلاقانه مانند طراحی بازی یا صداپیشگی بحث برانگیز است. ری رودریگز، مدیر قراردادهای SAG-AFTRA می گوید.
وقتی صحبت از سوء استفاده از هوش مصنوعی و دستمزد کم به میان میآید، کسانی که در صنعت بازیهای ویدیویی کار میکنند با بسیاری از مشکلات مشابه کسانی که در صنعت فیلم و تلویزیون کار میکنند، مواجه خواهند شد.
مایکروسافت ابزارهای خود را به عنوان یک گزینه در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد، همانطور که سیستم Copilot خود را برای Microsoft 365 و Windows در دسترس قرار می دهد. ژانگ می گوید:
ما میخواهیم به توسعهدهندگان کمک کنیم دیدگاههای خود را عمیقتر کنند، ایدههای جدید را امتحان کنند، مرزهای بازیهای امروزی را پشت سر بگذارند، و برای بهبود گیمپلی، ارتباطات بازیکن و موارد دیگر آزمایش کنند.
ما با توسعه دهندگان بازی در استودیو ایکس باکس و همچنین استودیوهای شخص ثالث همکاری و نوآوری خواهیم داشت و در عین حال ابزارهایی را توسعه می دهیم که نیازهای آنها را برآورده کرده و امکانات جدیدی را برای عناوین آینده فراهم می کند.
نظرت راجع به آن چیست؟