بازی اکشن-ماجراجویی Shift Up استلار بلید، قبل از مشارکت و پشتیبانی پلی استیشن، وسعت کمتری داشت.

کیم جونگ تائه، کارگردان Stellar Blade در مصاحبه ای گفت که پس از توسعه اولین نمونه اولیه در حدود سال 2021، Shuhei Yoshida برای آزمایش آن به استودیو Shift Up رفت. در همین لحظه بود که پایه های همکاری بین استودیو و پلی استیشن ایجاد شد. تبادل نظر واقعی بین دو شرکت در مورد چگونگی بهبود گیم پلی انجام شد. سونی به طور خاص مسئول محلی سازی، کنترل کیفیت، به اشتراک گذاری ابزار و برجسته کردن بازی در رویدادهای مختلف بود و به استودیو اجازه داد تا بر طراحی محصول تمرکز کند.
در حالی که داستان بازی از زمان حضور سونی تغییر چندانی نکرده است، ساختار کلی Stellar Blade به طور قابل توجهی تغییر کرده است. این بازی که در ابتدا با دامنه کوچکتری مفهومسازی شده بود، با هدف ایجاد یک بازی کنسولی برای دستیابی به مخاطبان گستردهتر بود. در مورد گیم پلی، Stellar Blade در درجه اول یک بازی اکشن با مناطق جهان باز برای کشف است. اما با تقسیم 60/40 به نفع عمل. چالش بازی یادگیری الگوهای دشمن، تسلط بر ترکیب های مختلف و اجتناب از حملات ورودی است. مشابه بازی هایی مانند Bayonetta، Nier: Automata و Sekiro.
از نظر سفارشی سازی، حدود 30 لباس برای قهرمان داستان و همچنین لوازم جانبی و مدل موی مختلف وجود خواهد داشت. با این حال، همه آنها روی گیم پلی تأثیر نمی گذارند و صرفاً تزئینی هستند. عنوان Stellar Blade همچنین یک کنترلر DualSense با پشتیبانی از ویژگی هایی مانند بازخورد لمسی و محرک های تطبیقی ارائه می دهد. همچنین مشخص شد که دموی این محصول قبل از انتشار بازی در تاریخ 26 آوریل 2024 (7 می 1403) به طور رسمی در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت. قبلاً گزارش شده بود که دمو Stellar Blade شامل لباسهای NSFW و همچنین لباسهای مختلف دیگر است.

