یکی از توسعه دهندگان Starfield توضیح داده است که چرا خشونت بازی کاهش یافته و مکانیک قطع عضو حذف شده است.
در مصاحبه ای با Kiwi Talkz، Dennis Mejillones، طراح شخصیت Fallout 4 و Skyrim توضیح داد که چرا مکانیک قطع عضو از نسخه نهایی Starfield حذف شد. به گفته او، ادغام چنین مکانیزمی به کارهای فنی زیادی نیاز دارد، از طراحی کلاهک ها تا جزئیات برش.
سازندگان بازی سیستم خاصی را برای این مکانیک تدارک دیده بودند که در نهایت فقط هرج و مرج به همراه داشت. به عنوان مثال، از آنجایی که مخاطب توانایی تغییر اندازه شخصیت خود را داشت، اجرای چنین مکانیکی با چالش های جدیدی روبرو بود.
از سوی دیگر، مکانیک «تجزیه» و «خشونت» با حال و هوای بازی در تضاد بود طراحی شده تا حس “lo-fi” و واقع بینانه داشته باشد. او همچنین اشاره کرد که آنها از The Expanse و Star Trek الهام گرفته اند.
بنابراین، مکانیک قطع عضو به دو دلیل از استارفیلد حذف شد: چنین مکانیکی برای فضای بازی مناسب نبود و اجرای آن از نظر فنی پیچیده و پرهزینه بود.