اطلاعات جدید نشان می دهد که سونی با ارائه فناوری PSSR در توسعه فناوری FSR 4 و معماری UDNA که ظاهراً در کنسول PS6 استفاده خواهد شد، به AMD کمک کرد.
همانطور که AMD به ساخت CPU ها و کارت های گرافیکی برای جا دادن در APU های درخواستی سونی ادامه می دهد، اطلاعات جدیدی در مورد FSR 4 و معماری جدید UDNA ظاهر شده است که نشان می دهد سونی نقش مهمی در این زمینه ایفا می کند.
سونی با معرفی PS5 Pro سر و صدای زیادی به پا کرد، اما قیمت بالای این کنسول انتقادات زیادی را برانگیخته است. این کنسول علیرغم مشکلاتی که در برخی بازی ها ایجاد می کرد، جهش قابل توجهی در عملکرد ارائه کرد. اما نکته مهم همکاری سونی و AMD برای نسل بعدی کنسول پلی استیشن و ارائه فناوری های جدید است.
نقش سونی در فناوری FSR 4 و UDNA
اگرچه به نظر می رسید همه چیز نشان می دهد که AMD به درخواست سونی قابلیت PSSR را طراحی کرده و سونی آن را بر اساس FSR 4 بهینه کرده است، اما واقعیت متفاوت است. AMD این واقعیت را تأیید می کند که سونی PSSR را برای کمک به توسعه فناوری FSR 4 توسعه داده است، AMD بیش از یک سال را صرف طراحی این فناوری جدید برای پردازنده های گرافیکی خود کرده است.
معماری UDNA به پیشنهاد سونی ایجاد شد
استراتژی AMD برای تقسیم معماری به سرورها و بازی ها کارساز نبود. NVIDIA از این استراتژی استفاده نمی کند زیرا دارای یک ستون مرکزی است که RTX را به عنوان یک سیستم بهینه می کند. AMD هر دو معماری را در آنچه UDNA می نامد ادغام کرده است و سونی تا حد زیادی مسئول آن است.
بیش از نیمی از درآمد بازی های AMD از APU هایی است که برای PS5 و PS5 Pro به سونی فروخته شده است. بنابراین سونی وزن و قدرت تصمیم گیری بیشتری نسبت به AMD دارد. با توجه به اینکه انویدیا در حال حاضر 90 درصد از سهم بازار کارت گرافیک را در اختیار دارد، 10 درصد باقی مانده از فروش به AMD عملاً یک معیار است و به لطف کنسول ها زنده می ماند.
به طور خلاصه، سونی یک محرک کلیدی در بخشهای سختافزار و نرمافزار AMD در تلاش برای قدرت بیشتر، ویژگیها و هزینههای کمتر در چند پروژه گذشته بوده است. اکنون باید منتظر ماند و دید که فناوری UDNA چگونه خود را در کنسول بعدی پلی استیشن نشان می دهد.