بازیکنان آمریکایی بر اساس خدمات به زندگی خود ادامه می دهند. طبق آمار جدید منتشر شده توسط Circana Matt Piscatella Analyst ، بیش از 2 ٪ از بازیکنان سری X / S PS5 و Xbox حداقل یکی از 5 عنوان برتر را که در ژانویه روی این سرویس متمرکز شده بود ، تجربه کردند.

علاوه بر این ، طبق گفته های Piscatla ، بیش از 5 ٪ از کل زمان گیم پلی بازیکنان آمریکایی در کنسول های PS5 و Xbox Series X / S ماه گذشته 4 بازی متمرکز بر خدمات داشتند.
تحلیلگر تأکید می کند که تسلط بر عناوین گرا به خدمات مشهور مانند Fortnite ، Roblox ، League of Legends است و توضیح می دهد که روند فعلی می تواند برای توسعه دهندگان و ناشران بازی های دیگر نگران کننده باشد. از آنجا که هزینه ها ، تعداد بازیکنان و ساعات بازی در بازار آمریکا به اوج خود رسیده و افزایش نیافته است ، اما انتشار بازی های جدید ادامه دارد. این نشان می دهد که تعداد بازیکنان بالقوه افزایش نیافته است و وقتی بخش بزرگی از آنها وقت خود را صرف بازی ها بر اساس خدمات می کنند ، فرصت های کمتری برای کشف بازی های جدید وجود دارد.
سال گذشته ، یک بررسی نشان داد که 5 ٪ از توسعه دهندگان نگران پایداری بر اساس خدمات بودند. بیشترین نگرانی آنها از دست دادن منافع بازیکنان بود و رقابت با سایر بازی های سرویس دار اولویت بعدی بود. یکی دیگر از گزارش های Newzoo سال گذشته نشان داد که بازی هایی که حداقل شش سال پس از انتشار آنها انجام می شود ، بیش از 2 ٪ از کل زمان بازی در سال 2 را تشکیل می دهند و Fortnite بالاترین عنوان آن سال را منصوب کرد.