عنوان مورد انتظار Frostpunk 2 قرار است همه چیزهایی را که طرفداران نسخه اصلی دوست داشتند گسترش دهد. علاوه بر این، انتظار می رود این بازی به لطف پشتیبانی کامل از مود، برای مدت طولانی محبوب باقی بماند.
آقای Jakub Stokalski مدیر بازی Frostpunk 2 در مصاحبه اخیر خود با رسانه Polygon گفت که عنوان قبلی به دلیل استفاده از موتور بازی Liquid (11 Proprietary) ایجاد یک ابزار رسمی مودینگ را برای سازندگان بسیار دشوار کرده است. موتور از Bit Studios). اما اکنون با Frostpunk 2 و Unreal Engine 5، مودینگ بسیار آسان تر شده است.
ابزار مودینگ چیزی بود که ما میخواستیم برای Frostpunk نیز ارائه دهیم، اما به آن نرسیدیم. Frostpunk با استفاده از موتور بازی سازی اختصاصی استودیو ساخته شد، که به ما اجازه می داد کارهای سفارشی سازی جالب زیادی انجام دهیم، اما در دسترس قرار دادن آن برای بازیکنان دشوار بود. اکنون با Unreal Engine می توانیم این تصمیمات را به راحتی بگیریم زیرا Unreal موتور قابل اعتمادی است و از قبل چنین ابزارهایی برای آن تعریف شده است.
بازیهای استراتژیک و به طور کلی بازیهای رایانه شخصی، از یک جامعه مودینگ فعال بهره میبرند. بازیکنان عاشق آزمایش و ایجاد مد برای این بازی ها هستند و پشتیبانی از آنها بسیار مهم است.
به نظر می رسد طرفداران Frostpunk به بازی و نحوه عملکرد مکانیک آن اهمیت می دهند و بسیاری از آنها سناریوهای جدید و متفاوتی را برای بازی در Reddit و سایر شبکه های اجتماعی می نویسند. برای تیم ما بسیار هیجان انگیز است که به چنین افراد خوش ذوقی فرصت دهیم.
Frostpunk 2 در تاریخ 30 شهریور (30 شهریور) برای پلی استیشن 5 و رایانه های شخصی منتشر خواهد شد. نسخه Xbox Series X/S این بازی در حال توسعه است اما تاریخ انتشار دقیقی ندارد.