مانند سایر بازیهای ساخته شده با Unreal Engine 5، Silent Hill 2 در رایانه شخصی شامل مشکلات عملکردی مانند لکنت است. اما چرا این موتور گرافیکی نمی تواند تجربه ای روان ارائه دهد و آیا مشکلات Silent Hill 2 برطرف می شود؟ Digital Foundry پاسخ می دهد.
سایلنت هیل 2 نیز مانند Star Wars Jedi Survivor، علاوه بر Traversal Stutter، لکنت در انیمیشن های خود نیز دارد. به عبارت دیگر، اگر بتوانید به نحوی مشکلات عملکرد خود را برطرف کنید، نمی توانید تجربه ای روان داشته باشید.
قبل از پرداختن به مسائل و راه حل های آنها، بیایید در مورد نحوه عملکرد Bloober Team Studio صحبت کنیم. نسخه PC Silent Hill 2 بسیار جالب است، تنظیمات گرافیکی به طور کلی درست است اما چند شگفتی وجود دارد. Silent Hill در رایانه شخصی از مقیاس بندی وضوح پویا مانند نسخه های کنسول پشتیبانی می کند. البته این پشتیبانی به TSR Upscaler محدود می شود، اما داشتن آن در نسخه رایانه شخصی یک بازی کاری است که این روزها اکثر توسعه دهندگان انجام نمی دهند. نسخههای کنسولی بازیهای جدید عمدتاً از فناوری نرمافزار Lumen برای نورپردازی و انعکاس جهانی استفاده میکنند، اما نسخه سختافزاری آن بسیار بهتر است. بسیاری از توسعه دهندگان به خود زحمت نمی دهند که سخت افزار Lumen را در نسخه PC بازی های خود قرار دهند، اما Silent Hill 2 این کار را می کند و بازیکنان می توانند با استفاده از Ray Tracing از آن بهره ببرند. Lumen سخت افزاری به Silent Hill 2 اجازه می دهد تا انعکاس و نور بسیار بهتری ارائه دهد.
با این حال، طرح در Silent Hill 2 دارای چندین نقص بصری است که نمی توان آنها را نادیده گرفت. تقریباً تمام لباسهای بازی با سرعت 30 فریم در ثانیه رندر میشوند که باعث میشود اشیائی مانند پردهها و پرچمها بسیار بد به نظر برسند. کات سین های بازی نیز با سرعت 30 فریم بر ثانیه قفل شده اند. این هرگز نباید برای نسخههای رایانه شخصی مشکلی ایجاد کند، اما برای افزایش آسیب، اگر از V-Sync استفاده کنید، نرخ فریم ناپایدار را تجربه خواهید کرد. این موضوع روی نسخه پلی استیشن 5 و حالت عملکرد آن تاثیر منفی می گذارد.
اگرچه جلوههای بصری بسیار پیشرفتهتری ارائه میدهد، اما سختافزار Lumen دارای اشکالات بصری و نویزهای زیادی است، به خصوص در چمن. لومن همچنین قادر به حذف نویز بسیار واضح در بازتاب ها نیست. این مشکلات به لطف جامعه مودینگ برطرف شد، موددرها فناوری DLSS Ray Reconstruction را به نسخه PC آوردند و این فناوری توانست نویزهای Lumen زیادی را برطرف کند. Modders همچنین قادر به استفاده از ردیابی بازتاب بر روی اشیاء شفاف با برخی تغییرات بودند، در حالی که بازی اصلی فقط از بازتاب فضای صفحه برای اشیاء شفاف استفاده می کند.
خوشبختانه Silent Hill 2 از لکنت کامپایل Shader که به دلیل کامپایل شدن کدهای Shader در زمان اجرا رخ می دهد، رنج نمی برد. به نظر می رسد که تیم Bloober موفق شده است این فرآیند را در صفحه های لودینگ ادغام کند، زیرا هر بار که بازی وارد این صفحه می شود، فعالیت تمام هسته های CPU به حداکثر می رسد. با این حال، Traversal Stutter هنوز در Silent Hill 2 وجود دارد. با استفاده از پردازنده Ryzen 7 7800X3D، بین 16 تا 24 میلیثانیه استاتور را مشاهده میکنیم. این بازی می تواند با نرخ فریم 100 اجرا شود، یعنی حدود 10 میلی ثانیه در هر فریم. بنابراین دو برابر شدن زمان بین فریم ها بسیار بدیهی و آزاردهنده است. به یاد داشته باشید، اعداد نشان داده شده مربوط به عملکرد بازی در قدرتمندترین رایانه شخصی موجود امروزی است، بنابراین اگر از سیستمی با مشخصات پایین تر استفاده می کنید، تفاوت بین نرخ فریم دو برابر خواهد شد.
بسیاری از کاربران VNet فکر می کنند که عملکرد در پلی استیشن 5 بسیار بهتر است، اما متاسفانه اینطور نیست. محاسبه زمان شروع استارت در پلی استیشن 5 به دلیل فعال بودن V-Sync بسیار دشوار است، اما با این وجود استارترها در این نسخه نیز قابل مشاهده هستند. نسخه پلی استیشن 5 با نرخ فریم بسیار پایین تری اجرا می شود، بنابراین Traversal Stutter برخلاف نسخه رایانه شخصی خود را به صورت یک سری افت فریم نشان می دهد.
پس از انتشار Silent Hill 2، بسیاری از بازیکنان رایانه شخصی سعی کردند با استفاده از تنظیماتی مشابه تنظیمات نسخه های کنسول، از شر لکنت بازی خلاص شوند. این راه حل شامل قفل کردن نرخ فریم کمتر از عملکرد معمولی بازی برای بهبود عملکرد CPU است. برای مثال، اگر Silent Hill 2 حداکثر 25 میلیثانیه لکنت داشته باشد، با قفل 30 فریم در ثانیه (33.3 میلیثانیه بر فریم)، مشکلات لکنت باید حل شود. اما اینجاست که با مشکل بزرگ دیگر Silent Hill 2 مواجه می شویم که در دیگر بازی های Unreal Engine 5 با آن مواجه می شویم: لکنت در انیمیشن ها. Silent Hill 2 با لکنت بازی با سرعت 30 فریم بر ثانیه و ارائه نرخ فریم پایدار همچنان لکنت دارد.
موتور سایلنت هیل 2 در حالت دلتا تایم کار می کند، این حالت باعث می شود بازی با سرعت ثابت در هر نرخ فریم اجرا شود. اگر این حالت را با استفاده از تنظیمات قبل از راه اندازی غیرفعال کنیم تا بازی را مجبور کنیم با سرعت 30 فریم در ثانیه اجرا شود، مشکل کاملا حل می شود. با این کار سرعت بستگی به نرخ فریم دارد، یعنی اگر بازی بیش از 30 فریم در ثانیه داشته باشد به عنوان انیمیشن سریعتر نمایش داده می شود. اگر آن را با نرخ فریم کمتر از 30 اجرا کنید، بازی مانند بازی های SNES در حرکت آهسته اجرا می شود. اگر سخت افزاری دارید که می تواند Silent Hill 2 را با سرعت 30 فریم بر ثانیه اجرا کند، استفاده از این راه حل مشکل را حل می کند، اما اگر می خواهید بازی را با نرخ فریم بالاتر اجرا کنید، متاسفانه باید با مشکلات لکنت دست و پنجه نرم کنید.
این تست نشان می دهد که بازی Silent Hill 2 با مشکل بسیار بزرگی در سطح فنی مواجه است. ما توانستیم این مشکل را با اجبار قفل کردن بازی با سرعت 30 فریم بر ثانیه “رفع” کنیم، اما این واقعیت که Star Wars Jedi Survivor از همین مشکلات رنج می برد، باید ما را برای آینده Unreal Engine 5 بترساند. در حال حاضر هیچ ایده ای در مورد این موضوع وجود ندارد. منشا این مشکلات است و باید منتظر باشیم تا توسط سازندگان و تیم Epic Games برطرف شود.