در مصاحبه ای با GamesIndustry.biz، سازندگان Shadows of the Damned، گویچی سودا و شینجی میکامی در مورد کاهش بازی های خلاقانه در طول سال صحبت کردند. گویچی سودا اشاره کرد که یکی از دلایل این روند این است که ناشران و توسعه دهندگان بیش از حد به امتیاز متاکریتیک اهمیت می دهند. تمرکز بر متاکریتیک باعث شده است که توسعه دهندگان به جای ریسک کردن و اجرای ایده های نوآورانه، به فرمولی که تاکنون جواب داده است، پایبند بمانند.
گوئیچی سودا در این باره گفت:
مردم نمرات متاکریتیک را خیلی جدی می گیرند. این تا جایی پیش رفته که تقریبا تبدیل به فرمولی برای گرفتن نمره بالا شده است. اگر بازی شما با این قالب مطابقت نداشته باشد یا پتانسیل خود را برای موفقیت در بازار امروز نشان ندهد، امتیاز متاکریتیک خود را از دست خواهد داد. اگرچه نمی توان با اطمینان گفت، اما شرکت های بزرگ می توانند از چنین بازی هایی اجتناب کنند. تنها دلیل این است که همه بیش از حد روی اعداد متمرکز هستند.
من شخصاً به نمرات متاکریتیک اهمیتی نمی دهم. من واقعا آنها را نمی شناسم. تنها چیزی که برای ما مهم است این است که بازی هایی را که روی آنها کار می کنیم منتشر کنیم و مردم از این تجربه لذت ببرند.
شینجی میکامی همچنین خاطرنشان کرد که بسیاری از بازیها از فرمولی که گویچی سودا به آن اشاره کرده است پیروی نمیکنند و توجه کمتری را به خود جلب میکنند زیرا بازیهای با بودجه بالا بر بازار مسلط خواهند شد.
شینجی میکامی توضیح داد:
عناوین طراحی شده برای جذب گسترده ترین مخاطبان، بیشترین پشتیبانی بازاریابی را دریافت خواهند کرد. برخی از بازی ها موفقیت یکسانی در بازار ندارند.
ریمستر The Shadow of the Damned در تاریخ 31 اکتبر 2024 (10 آبان 1403) برای پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری X/S، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و رایانه های شخصی منتشر خواهد شد.