سازندگان Silent Hill 2 می خواستند که این بازسازی تغییرات عمده ای نسبت به نسخه اصلی داشته باشد، اما ظاهراً تیم Bloober اصرار داشت که تجربه ای وفادار به بازی اصلی ارائه دهد.
طی مصاحبه ای با مجله فامیتسو، از هاجیمه اوکاموتو، تهیه کننده سری Silent Hill در مورد اهمیت حفظ تعادل بین حفظ جنبه های مثبت نسخه اصلی و ایجاد تغییرات خاص برای بازسازی Silent Hill 2 سوال شد. او در پاسخ به این سوال توضیح داد. که توسعه دهندگان ژاپنی، از جمله Nobutatsu Ito، طراح که بر روی عنوان اصلی کار کرده است، و Akira Yamaoka، آهنگساز بازی اصلی، گفته اند که می خواهند برخی چیزها را تغییر دهند. اما از سوی دیگر، اعضای تیم توسعه Bloober این ایده را دوست نداشتند.
به گفته Okamoto، اگرچه سازندگان اصلی و تیم Bloober گاهی اوقات نظرات متناقضی داشتند، اما در نهایت نقاط مشترکی پیدا کردند. او گفت که تریلر اخیر State of Play نشان میدهد که چگونه بازسازی Silent Hill 2 به شیوهای مدرن بازسازی شده و در عین حال جنبههای خوب نسخه اصلی را حفظ کرده است.
اوکاموتو در مورد اینکه چه چیزی را میخواهد در بازسازی تغییر دهد، گفت که سازندگان بازی نمیخواستند چیزی را که قبلا ساخته بودند بازسازی کنند. او خاطرنشان کرد که نمی خواهد بازیکنان دوباره از همان چیزی سود ببرند. او افزود که بسیاری از چیزها وجود دارد که او می خواهد در طول بازسازی به طور کامل تغییر دهد. با این حال، در نهایت، توسعه دهندگان Bloober Team که از طرفداران پر و پا قرص بازی اصلی هستند، موفق شدند یک بازسازی بسازند که احترام زیادی برای اثر اصلی قائل است. او اعتراف کرد که اگر تیم توسعه به طور کامل در ژاپن مونتاژ می شد، بازسازی می توانست کاملاً متفاوت باشد.
بازی Silent Hill 2 Remake در تاریخ 8 اکتبر 2024 (17 اکتبر 1403) برای پلی استیشن 5 و رایانه های شخصی منتشر خواهد شد.