مسئول Denuvo به انتقادات گیمرها پاسخ داد و به صراحت اعلام کرد که مکانیسم حفاظتی DRM تاثیر قابل توجهی در گیم پلی بازی ها ندارد.
قفل محافظ Denovo حدود ده سال است که برای بسیاری از بازی ها استفاده می شود. عناوین بزرگی که احتمال انتشار غیرقانونی آنها بیشتر است، بیشتر از بازی های دیگر از این قفل سود برده اند. بدیهی است که این قسمت از داستان هیچ ایرادی ندارد، اما گیمرها مدت هاست که از تاثیر منفی مکانیسم حفاظتی DRM بر عملکرد بازی ها انتقاد می کنند و به همین دلیل، افت بهره وری را بیش از سود آن می بینند. امسال چنین صحبت هایی در مورد بازی Resident Evil 4 Remake مطرح شده است.
اما اکنون، رئیس Denovo، Steeve Huin در مصاحبه خود با رسانه Ars Technica مخالفت خود را با بازیکنانی که او و Denovo را در نسخه سیاه غیرقانونی میخوانند، ابراز کرده است. او وضعیت فعلی را ناشی از سوء تفاهم و عدم مقایسه بازی ها در دو حالت با محافظ و بدون محافظ می داند.
بازیکنان هرگز به یک بازی در حالت محافظت شده و محافظت نشده دسترسی ندارند، اما این دو حالت اصلا قابل مقایسه نیستند، زیرا در واقع با دو ساختار متفاوت سر و کار داریم. روشی که ما این کار را انجام دادیم هیچ تاثیر محسوسی در گیم پلی بازی ندارد.
استیو هوین
با این حال، Huynh قصد دارد با نمایش دو نسخه از بازی ها در آینده به رسانه ها، این مشکل را برطرف کند و ثابت کند که قفل امنیتی Denovo روی عملکرد تاثیری ندارد.