به جای تکیه بر عناصر سنتی عناوین RPG ، Blades of Fire بر مهارت ها و تجهیزات پیدا شده تمرکز دارد. طراح بازی Joan Amat در مصاحبه با وبلاگ Epic Games Store از Advance در بازی جدید صحبت کرد.

آمات توضیح داد که شخصیت اصلی ، در نهایت با قدرت یا جادو به قوی ترین موجود در بازی تبدیل نمی شود. در عوض ، استودیو روی جوایز دریافت شده متمرکز خواهد شد تا مردم بتوانند با خلاقیت خود در سلاح های بازی ترکیبی استفاده کنند و قدرت بیشتری کسب کنند:
شخصیت اصلی سرانجام خدای نمایشنامه خواهد شد. کارهای جالب زیادی در بازی وجود خواهد داشت. مثل پرتاب توپ با سلاح و غیره. اما هدف ما این است که اطمینان حاصل کنیم که همه عناصر و عناصر بازی مهم و گرانبها هستند.
شما می توانید صفحه نمایش را با انواع مختلفی از جلوه های ویژه که به نظر قدرتمند هستند ، تخصص دهید ، اما ما می خواهیم قدرت فعالیتهایی را که انجام می دهید ، مانند استفاده از سلاح هایی که انجام داده اید ، مشکل مبارزه و حل را حس کنیم.
آرا دو لیرا ، شخصیت اصلی بازی ، با ترکیب مواد مختلف و پارچ های Forge ، هفت خانواده کلی سلاح را ایجاد می کند و یک روش نامحدود برای ترکیب وجود خواهد داشت.
بازی های نقش آفرینی زیادی وجود دارد که بر روی عناصر مختلف مانند قدرت یا مهارت متمرکز شده اند ، اما هدف متفاوت است. هنگامی که ما به جای آمار و قدرت روی چالش های بازی متمرکز شدیم ، همه چیز آسان تر شده است. برای تعیین نقاط قوت یا ضعف دشمنان کافی بود و این دقیقاً همان چیزی است که ما می خواهیم بازیکنان زندگی کنند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: سبک جنگی در تیغه های آتش براساس دقت و تمرکز است. بازیکنان باید هنگام نزدیک شدن به دشمنان مختلف و حتی بر حملات مسلط ، همه جنبه ها را در نظر بگیرند که این امر چالش های جدیدی را به همراه خواهد داشت.
شما به راحتی نمی توانید دشمنان را متوقف کنید و به آرامی بازی کنید. اگر می توانستید دشمنان را متوقف کنید ، اگر همیشه اولین کسی هستید که حمله می کنید ، بازی به اندازه کار دشوار نخواهد بود و سریعتر خواهد بود. اگر بدون دانستن آن به دشمنان ضربه بزنید ، خط بهداشت شما زودتر به پایان می رسد.
انریک آلوارز ، یکی از سازندگان و کارگردان Blaades of Fire ، از سیستم Forge و تاریخ آن صحبت کرد:
سلاح ها یک فرایند پیچیده است و مردم مدتهاست که آنها را انجام می دهند ، شمشیر و تیغه هایی با سلاح های فولادی. درست است که این حرفه ترکیبی از علم و هنر است ، اما ما مجبور شدیم راهی برای سرگرمی و مؤثر در نبردهای بازی پیدا کنیم.
Blades of Fire ، که توسط Mercury Dread Studio ساخته شده است ، برای PlayStation 4 ، Xbox Series X / S و PC (از طریق EPIC Store) در دسترس خواهد بود. همچنین بیش از 5 دشمن مختلف در بازی وجود دارد که طرفداران در طول اکتشاف دنیای بازی با آنها روبرو خواهند شد.