پتنت جدیدی از نینتندو به قابلیت های کنسول بعدی این شرکت، از جمله استفاده از فناوری ارتقاء مقیاس به سبک DLSS اشاره می کند.
حق اختراعی که در ژوئیه 2023 (تیر 1402) ثبت شده و اخیراً عمومی شده است، یک سیستم هوش مصنوعی را توصیف می کند که قادر به بهبود وضوح تصویر است.
DLSS یا فناوری های مشابه، وضوح بازی ها را با استفاده از هوش مصنوعی بهبود می بخشد. این فناوریها به توسعهدهندگان اجازه میدهند تا به تنظیمات گرافیکی بالاتر و نرخ فریم بهتر در سختافزار ضعیفتر دست یابند.
پلی استیشن 5 پرو سونی که اخیراً راه اندازی شده است از فناوری بهبود وضوح خود به نام PSSR استفاده می کند. در حالی که فناوری FSR AMD یک راه حل محبوب در کنسول های دیگر است، گاهی اوقات در بازی ها استفاده می شود.
VGC و سایر رسانه ها قبلاً گزارش داده اند که نینتندو قصد دارد از فناوری مشابه DLSS در کنسول بعدی خود استفاده کند. این می تواند یک مزیت قابل توجه با توجه به محدودیت های فنی دستگاه های قابل حمل باشد.
به گفته روزنامهنگار لورا کیت دیل، از طریق یک روش نوآورانه جدید با استفاده از فناوری مقیاسبندی، میتوان اندازه کلی بازیها را کاهش داد و یک بازی مدرن را در رسانههای فیزیکی کوچکتر مانند بازیهای تجاری انجام داد. لورا کیت در ادامه توضیح داد:
یک مثال ارائه شده این است که یک بازی با بافتهای 4K بومی ممکن است به دانلود 60 گیگابایت نیاز داشته باشد، اما نسخه 1080 بومی ممکن است فقط به 20 گیگابایت نیاز داشته باشد که میتواند روی کارت 32 گیگابایتی سوییچ قرار گیرد، بزرگترین اندازهای که در حال حاضر توسط کارتهای نینتندو برای سوییچ 1 ارائه شده است. ایده نینتندو افزایش کیفیت عناوین به جای افزایش حجم است.
همچنین در سال 2020، نینتندو پتنت دیگری را ثبت کرد که به فشرده سازی و ارسال تصاویر با وضوح پایین به کنسول با استفاده از سرورهای ابری و بهبود کیفیت آنها با استفاده از هوش مصنوعی اشاره کرد.
البته باید در نظر داشته باشید که سوییچ 2 هنوز به صورت رسمی معرفی نشده است و ممکن است این اطلاعات تا زمان عرضه جهانی تغییر کند. پیش از این، نینتندو اعلام کرده بود که رونمایی از این کنسول قابل حمل در پایان سال مالی 2024 (آوریل 1404) انجام خواهد شد.