اگرچه نوآوری در عناوین جدید در صنعت بازی کم رنگ شده است، اما این امر استودیوها را از تلاش برای جذب ایده های خلاقانه خود باز نمی دارد. به عنوان مثال، پتنت جدید سونی می تواند منجر به تغییرات قابل توجهی در صنعت بازی های ویدیویی شود. این شرکت در نظر دارد با یک دکمه جدید روی کنترلر، قابلیت “rewind” را در عناوین خود ارائه دهد.
پتنت جدید سونی به بازیکنان این امکان را می دهد که برای مدت محدودی به هر نقطه از بازی بازگردند. در نتیجه، بازیکنان میتوانند با فشار دادن یک یا چند دکمه جدید روی کنترلر، از ویژگی عقب برای بازگشت به لحظات ثبتشده قبلی استفاده کنند.
کاربر می تواند لحظات قبلی را مشاهده کند (مثلاً عقب یا سریع به جلو و غیره) و با استفاده از یک یا چند ورودی به بازی فعلی بازگردد.
به عبارت دیگر، بازیکنان می توانند به صورت دستی هر لحظه از بازی را برای بازگشت به آن مورد علاقه خود قرار دهند. علاوه بر این، سیستم قابلیت نشانک گذاری خودکار را نیز خواهد داشت.
بازیکنان همیشه جزئیات مهم بازی و داستان را به خاطر نمی آورند. علاوه بر این، برخی ممکن است علاقه مند به بازدید مجدد از لحظات کلیدی بازی باشند، در حال حاضر، چنین مفهومی بدون تداخل با فایل ها امکان پذیر نیست. بنابراین، سونی میخواهد بازیکنان در هر نقطهای از بازی بازگردند.
دسترسی به لحظات قبلی برای بازیکنان سخت است و برای مشاهده قسمت مورد علاقه خود باید فایل و سیستم را دور بزنند.
لازم به ذکر است که شکل اولیه چنین مفهومی در بازی هایی مانند Forza Horizon 5 اما با محدودیت هایی وجود دارد. سونی با این پتنت جدید می تواند بر محدودیت ها غلبه کند.