کریستوفر درینگ از GamesIndustry.biz اعلام کرده است که امسال با تعدادی از توسعه دهندگان در GDC صحبت کرده و آنها توضیح داده اند که چرا پلی استیشن 5 پرو در حال توسعه است در حالی که هنوز نتوانسته اند از نسخه استاندارد حداکثر استفاده را ببرند. این کنسول . گرفتن
کریستوفر درینگ در پادکست اخیر خود گفت:
طرفداران پلی استیشن 5 به کنسول میان نسلی سونی دسترسی خواهند داشت. اما به نظر می رسد که استودیوها با این کنسول احساس خوبی ندارند. حداقل کسانی که با آنها صحبت کردم احساس می کردند که در وهله اول بیشترین بهره را از پلی استیشن 5 نمی برند.
چندین شرکت گفتند که این حرکت کمکی به توسعه بازار نخواهد کرد. به نظر می رسد که نسل نهم واقعاً شروع نشده است. ناگفته نماند که نیاز به آپدیت میان نسلی وجود دارد. چگونه می توان چندین نسخه از یک نرم افزار را همزمان توسعه داد و به حداکثر پتانسیل همه نسخه ها دست یافت؟
اگرچه پلی استیشن 5 پرو هنوز به طور رسمی توسط سونی معرفی نشده است، اما جزئیات این کنسول هفته گذشته فاش شد. یکی از نکات مهم این بود که پلی استیشن 5 پرو شاهد جهش زیادی در عملکرد پردازنده نخواهد بود و حدس زده می شود که بهبود جزئی در پردازنده پلی استیشن 5 پرو به قابلیت ماسبق بودن کنسول پلی استیشن 6 مربوط می شود.
کنسول مورد بحث دارای فناوری Spectral Super Resolution پلی استیشن است که 4K/120 FPS و 8K 60 FPS را هدف قرار می دهد. علاوه بر این، پردازنده گرافیکی پلی استیشن 5 پرو ظاهراً طراحی هیبریدی خواهد داشت و از RDNA 3 و 4 استفاده می کند.
منبع: پلی استیشن یونیورس