در مصاحبه ای ، راجر مندوزا ، بنیانگذار Nomada Studios ، تجربیات خود را در زمینه توسعه عنوان دوم استودیو و نحوه ارتباط بازیکنان با پایان نوا توصیف کرد.
![تبلیغ](https://gamefa.com/wp-content/uploads/2024/12/240200.gif)
وی در مصاحبه ای با این توسعه دهنده خلاق با وب سایت بازی راکتور در حاشیه رویداد Game Awards 2024 ، وی ابراز لذت خود را برای موفقیت بازی Neva و نامزد شدن در سه حوزه مختلف ، توضیح داد که حس واقعی پایان عنوان را توضیح می دهد ، یعنی رابطه خانواده و والدین.
بسیاری از مردم مفهومی را که ما می خواستیم این هدف را درک نکردند ، و این مشکلی نیست. بازیکنان ممکن است فکر کنند که پایان نوا مربوط به چرخه ها و زنجیره های زندگی است و این ایده ای نیست که ما برای این منظور داشتیم ، اما به نوعی ، چرخه زندگی می تواند مطابق با مادر و کودک باشد ، شاید بشر به همین دلیل بسیاری معنای این هدف را درک کردند.
وی همچنین توضیح داد که چگونه تجربه خود به عنوان پدر در روند اجرای این عنوان داشت:
وقتی شروع به ساخت این بازی کردم ، من پدر نبودم و اکنون آن را تمام کردم ، چند فرزند دارم. درست است که فرزندان من کوچک هستند ، اما بخشی از بازی فکر می کنم بیشتر بازی این است که گرگ هر کاری را که می خواهد انجام می دهد و به شما گوش نمی دهد. شما همچنین باید از او پیروی کنید و بگویید: “نه ، این کار را نکنید” … و فکر می کنم کودکان اینگونه هستند.
این برای من بسیار جالب است ، زیرا من این تصور را دارم که با این بازی رابطه خاصی داشته باشم ، به عنوان مثال در بازی که به گرگ اهمیت می دهید و در نهایت گرگ از شما مراقبت خواهد کرد. این همان چیزی است که امیدوارم در مورد فرزندانم برای من اتفاق بیفتد.
مندووزا درباره تغییرات نوا در پروژه قبلی ، خاکستری اعلام کرد:
به نظر من این بازی پیچیده تر از خاکستری است. پدر من در گذشته توانسته بود خاکستری را تمام کند ، اما اکنون او نتوانست نوا را تمام کند و همیشه از من شکایت می کرد. ما یک تغییر در ذهن داشتیم ، یک مبارزه نرم و ساده برای از دست دادن بازیکنان قبلی داشتیم و از این تغییر استقبال شد.
![8ADA46EAB49B74CAB43567C3238E3F64C52970A8 توسعه دهنده: بسیاری از بازیکنان مفهوم اصلی Neva - Gimfa را درک نکرده اند](https://gamefa.com/wp-content/uploads/2025/02/8ada46eab49b74cab43567c3238e3f64c52970a8.webp)
سرانجام ، مندوزا در این عنوان از قسمت های مورد علاقه خود یاد کرد:
از نظر گیم پلی ، من عاشق زمستان بودم. علاوه بر این ، بخشی از بازی که شامل عبور از سطح نامرئی است ، نظرات خوبی از بازیکنان دریافت کرد زیرا این امر آنها را وادار به استفاده از هوش خود برای حرکت به جلو کرد. هنری هم ، من عاشق قسمت پاییز بودم. این رنگهای نارنجی و زرد مرا مجذوب خود کردند.
عنوان NEVA اکنون برای کنسول های PlayStation 4 ، Xbox Series X / S ، PCS ، Nintendo Switch و PlayStation 4 در دسترس است. همچنین می توانید بررسی این بازی تحسین شده را در اینجا بخوانید.