Sony Interactive Entertainment می تواند به تصاحب اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت واکنش بزرگی نشان دهد. با Gymfa همراه باشید.
پیرز هاردینگ رولز، مدیر تحقیقات Ampere Analysis، معتقد است که سازنده پلی استیشن “تحت فشار قرار دارد تا به معامله بزرگ ایکس باکس پاسخ دهد.” مایکروسافت جمعه گذشته، تقریباً دو سال پس از اولین اعلام خرید، خرید اکتیویژن بلیزارد به ارزش 68.7 میلیارد دلار را به طور رسمی تکمیل کرد.
با بستن بزرگترین معامله در صنعت بازی (و مایکروسافت)، سازنده ایکس باکس امتیازهای اصلی کنسول ها و رایانه های شخصی از جمله Call of Duty، Warcraft و Diablo را به دست آورد و با اضافه شدن سازنده Candy Crush، حضور جدی در بخش تلفن همراه داشت. . عرصه بازی اعلام شد
هاردینگ رولز به GamesIndustry.biz گفت:
سونی مطمئناً تحت فشار است تا حتی پس از خرید Bungie به این خرید پاسخ دهد. من انتظار دارم سرمایهگذاریها و خریدهای بیشتری برای پلیاستیشن انجام شود، از جمله سرمایهگذاری قابل توجهی که همه چیز را بهطرقی معنادار برای آنها پیش میبرد.
سونی استودیوی Destiny Bungie را در جولای گذشته در قراردادی 3.6 میلیارد دلاری خریداری کرد که یکی از بزرگترین خریدهای این شرکت ژاپنی تا به امروز است.
کارول سورین، تحلیلگر ارشد Midia Research، گفت که بعید است سونی با خرید یک ناشر شخص ثالث به بزرگی Take-Two به ارزش حدود 24.6 میلیارد دلار پاسخ دهد.
با این حال، او ادعا می کند که سونی می تواند با ارائه یک ایده سرگرمی جدید از قدرت خود در فیلم، تلویزیون، بازی و موسیقی استفاده کند.
سورین گفت:
سونی یکی از چشمگیرترین کاتالوگ های محتوا در جهان را دارد و برای مثال، ترکیب آن در یک پیشنهاد اشتراک می تواند پاسخ رقابتی قوی به تلاش های چند پلتفرمی ایکس باکس باشد.
رقابت با مایکروسافت در زمینه بازی به تنهایی بسیار دشوار خواهد بود. تنها پاسخ سونی در مورد بازی این است که چیزی واقعاً بزرگ مانند Tik-Too بخرد، اما بعید به نظر می رسد.
نظرت راجع به آن چیست؟