به گفته یک منبع داخلی ، صنعت بازی های ویدیویی امکان اضافه کردن تبلیغات در عناوین اصلی مانند Fortnite را به منظور به حداکثر رساندن سودآوری بررسی می کند.

با وجود محبوبیت روزافزون بازی ها در سالهای اخیر ، مارک هایی مانند Xbox و PlayStation در شرایط دشوار قرار دارند. از اخراج عمومی لغو پروژه ها و تأخیرهای داخلی ، می توان گفت که همه غول های صنعت بازی با چالش های جدی درآمد و سودآوری روبرو شده اند.
در همین راستا ، یک منبع داخلی اعلام کرده است که آینده بازی های ویدیویی می تواند تا حد زیادی مبتنی بر تبلیغات در معرض خطر باشد.
به گفته جیز کوردن ، منبع داخلی مشهور صنعت بازی ، تعداد کاربرانی که تعامل کمتری با پرداخت و معاملات مالی در کنسول های نینتندو ، Xbox و پلی استیشن دارند ، هر سال افزایش می یابد.
این بازیکنان ترجیح می دهند وقت خود را برای بازی های رایگان مانند Fortnite اختصاص دهند و پول زیادی را برای این سکو خرج نکنند. به همین دلیل ، با وجود رشد مداوم در تعداد بازیکنان ، سیستم عامل هایی مانند PlayStation و Xbox لزوماً از این افزایش در جمعیت کاربر سود نمی برند.
کوردن تأکید می کند که صنعت بازی در حال حاضر تبلیغات را در بازی به عنوان راه حلی برای این مشکل آزمایش می کند. وی بازی هایی مانند Fortnite و Roblox را به عنوان اهداف بالقوه برای اجرای این مدل کسب و کار ، که مشابه استراتژی مشترک صنعت بازی های موبایل است ، تأکید کرد.
در گذشته ، ناشرانی مانند EA همچنین آینده تبلیغاتی را بر اساس صنعت بازی برجسته کرده اند. تحلیلگران همچنین پیشنهاد کرده اند که تبلیغات از سال 4 می تواند وارد بازی های کنسول و رایانه های شخصی شود.
در مقابل ، به نظر می رسد که دریچه نسبت به این رویکرد شک دارد. با این حال ، همانطور که تجربه نشان داده است ، کافی است که یک ناشر بزرگ ایجاد شود تا به سرعت در صنعت استاندارد شود. آنچه قبلاً در مورد افزایش قیمت بازی ها به 5 دلار دیدیم.