کریگ دریک، تهیه کننده اصلی ایندیانا جونز و دایره بزرگ، در مصاحبه ای جدید درباره یکی از الهامات این بازی صحبت کرد.
هنگامی که بحث به «استفاده از هوش در مقابل مبارزه» تبدیل شد، دریک از بازی محبوب «نقطه و کلیک» ایندیانا جونز و سرنوشت آتلانتیس بهعنوان یکی از الهامبخشهای بازی یاد کرد، در حالی که این به این معنا نیست که گیمپلی و چرخه آنی بازی خواهد بود همانند آن کلاسیک، دریک میگوید که رویکرد او در تأکید بر «استفاده از هوش بر روی مبارزه» از این اثر در بازی جدید الهام گرفته شده است. دریک این را توضیح داد:
از بررسی و کشف رمز و راز اصلی و کلیدی داستان اصلی گرفته تا مواجهه با تلهها و موقعیتهای خطرناکی که در طول مسیر با آنها مواجه میشوید، میخواستیم هوش مخاطب به چالش کشیده شود تا «او دائماً با سناریوهای رزمی سرگرم شود. البته مشت زدن به افراد شرور نیز حس خوبی دارد. از بسیاری جهات، ما بازی را از ابتدای پیش تولید به عنوان دنباله ای معنوی برای ایندیانا جونز و سرنوشت آتلانتیس و چند فیلم کلاسیک ماجراجویی دیگر تصور می کردیم. این بازی شامل فکر کردن، کاوش کردن، دنبال کردن سرنخ ها و گاهی خوش شانس شدن با تله ها است. همه اینها با لحظات اغراق آمیز و ماجراجویانه ایندیانا جونز معروف ترکیب شده است.
Indiana Jones and the Great Circle در تاریخ 9 دسامبر 2024 برای Xbox Series X/S و PC منتشر خواهد شد. این عنوان از روز انتشار بر روی سرویس Game Pass در دسترس خواهد بود و همچنین در بهار 2025 بر روی پلی استیشن 5 عرضه خواهد شد.