ایجاد یک دنباله کار زیادی می طلبد و بسیاری از مراحل پیش تولید شامل یافتن راه های جدیدی برای بهتر شدن دنباله نسبت به بازی قبلی است. GTA V نیز با چشم اندازی مشابه توسعه یافته است.
در مصاحبه ای با کانال یوتیوب GTA VI O'clock، توسعه دهنده سابق Rockstar Games، Ben Hinchliffe در مورد مراحل توسعه و اهداف GTA V صحبت کرد. به نظر می رسد رویکرد Rockstar به این بازی نسبتاً ساده بوده است. این شرکت تصمیم گرفت که GTA 5 بر اساس موفقیت GTA 4 ساخته شود و به جای ایجاد تغییرات انقلابی بیش از حد، روی بهبود همه چیزهایی که قبلا انجام شده بود تمرکز کند.
هینچلیف در مورد این موضوع توضیح می دهد:
دیدگاه و رویکرد ما به GTA 5 صرفاً این بود که آن را بزرگتر و بهتر از GTA 4 کنیم. همیشه بهتر از قبل عمل کنید و بازی را سینمایی تر کنید تا بازیکن احساس کند در یک فیلم است. هدف این بود که بازی از هر نظر بهتر از GTA 4 باشد.
این رویکرد ساده به نظر میرسد، اما Hinchliffe توضیح داد که این روند فقط بهبود بخشهای مهم بازی نیست، بلکه Rockstar به تمام جزئیات بازی نگاه میکند. وی ادامه داد:
هر بخش کارگردان مخصوص به خود را داشت، مدیرانی که توضیح میدادند که چگونه میتوانیم هر قسمت از بازی را بهبود ببخشیم. چگونه می توانیم لاستیک خودرو را بهبود دهیم؟ عابران پیاده چگونه می توانند واکنش بهتری نشان دهند؟ چگونه می توانیم بفهمیم که داستان بازی بهتر شده است یا خیر؟
یکی دیگر از جنبه های کلیدی توسعه GTA 5 اضافه شدن سه شخصیت قابل بازی به جای یک شخصیت بود. این سه شخصیت هم خیلی مهم بودند.
با توجه به اینکه GTA 5 در حال حاضر یکی از موفق ترین بازی های تمام دوران است، تصور اینکه Rockstar Games چگونه می تواند GTA 6 را بهتر از GTA 5 کند دشوار به نظر می رسد. اما با توجه به بودجه گزارش شده (بیش از 2 میلیارد دلار)، اگر استودیویی وجود داشته باشد که قادر به انجام این کار باشد. با رسیدگی به تمام این جزئیات کوچک، راک استار گیمز است.