فایل مذکور با عنوان Matchmaking Series: The Role of Skill in Matchmaking به طور کامل سیستم SBMM را که در سال های اخیر در بین بازیکنان کال آف دیوتی منفور بوده بررسی کرده است.
Matchmaking مبتنی بر مهارت (SBMM) یک موضوع داغ در جامعه Call of Duty است. این سیستم خواستگاری که در سال 2007 با بازی Call of Duty 4: Modern Warfare معرفی شد، پس از بازی Call of Duty Modern Warfare در سال 2019 مورد انتقاد شدید بازیکنان قرار گرفت و استودیوهای سازنده این سری تا زمانی که در 25 صفحه آن را منتشر نکردند، از صحبت در مورد این سیستم خودداری کردند فایل.
در قسمت اول فایل به مهارت های تایید شده و مورد استفاده برای همسریابی پرداخته شده است. به طور کلی، سه مهارت و نوع آمار بررسی می شود:
- تعداد کشتار در هر مسابقه
- کشتن به مرگ یا نسبت K/D
- توسط دشمن کشته شد
نکته آخر بسیار هوشمندانه است، زیرا برخی از بازیکنان در هر مسابقه خودکشی می کنند تا SBMM را فریب دهند تا K/D خود را پایین بیاورند.
طبق گفته اکتیویژن، آزمایشی بر روی بازیکنان Modern Warfare 3 در سال 2024 انجام شد. انجام برخی مسابقات باعث کاهش اثر SBMM برای بررسی واکنش بازیکنان شد. نتیجه این اتفاق جالب است، زیرا در این مسابقات «نرخ بازگشت بازیکن» در 90 درصد موارد کاهش یافته است.
برای سادهتر کردن گزارش اکتیویژن، وقتی لابیها مبتنی بر مهارت نیستند، بازیکنان سریعتر ترک میکنند و بازگشت به زمان بیشتری طول میکشد. همچنین 80 درصد از بازیکنان تست شده مسابقه را ترک کردند. بنابراین، در غیاب SBMM، بازیکنان زودتر از بازی خسته می شوند.
البته اکتیویژن یادآور شد که اولویت اول خواستگاری محل قرارگیری بازیکن است به این صورت که فرد ابتدا در یک لابی بزرگ با بازیکنان نزدیک خود قرار می گیرد و سپس بر اساس مهارت خود وارد لابی اصلی می شود. علاوه بر این، پارامترهای کنترلی در فرآیند همسان سازی نقش دارند.
در بخشی از فایل منتشر شده، نمونه ای از نحوه اتصال دو نفر ارائه شده است:
فرض کنید دو بازیکن به نام های آلیس و باب در یک گروه شرکت می کنند. باب یک بازیکن متوسط با درصد مهارت 50 و آلیس یک بازیکن باتجربه با درصد مهارت 99 است. اگر خواستگاری عملکرد و مهارت های باب را در نظر بگیرد، بدون شک آلیس بهترین بازیکن در لابی خواهد بود، در حالی که اینطور نیست. اگر او فقط در یک مسابقه شرکت کرده باشد. اگر مسابقه بر اساس مهارت های آلیس باشد، باب تقریباً بدترین لابیست خواهد بود. به همین دلیل است که آنها را در یک لابی متوسط قرار می دهیم تا همه بازیکنان فرصت درخشش داشته باشند.
فایل کامل منتشر شده توسط Activision را می توانید در این آدرس مطالعه کنید.