فیل اسپنسر، مدیر عامل بخش بازی مایکروسافت، میگوید که مایل است در آینده فروشگاههای دیجیتال بیشتری را روی کنسولهای ایکسباکس ببیند.
فیل اسپنسر در مصاحبه با Polygon گفت که میخواهد موانعی را که گیمرها را از خرید بازیهای کنسول از فروشگاههای دیجیتال رایانه شخصی باز میدارد، از بین ببرد. از اسپنسر پرسیده شد که آیا این بدان معنی است که او می تواند آینده ای را ببیند که در آن فروشگاه های شخص ثالث مانند Epic Games یا Itch.io به Xbox اضافه شوند. پاسخ فیل اسپنسر مثبت بود و رویکرد مایکروسافت به ویندوز را برجسته کرد:
وقتی ویندوز به مخاطبان خود حق انتخاب نوع تجربه را داد و به آنها اجازه داد بازی های خود را از کجا بخرند، شکی وجود نداشت و همه این تصمیم را تشویق کردند.
فیل اسپنسر همچنین توضیح داد که مدل فعلی فروش کنسول با ضرر همراه است و درآمد حاصل از فروش بازی در حال کاهش است. زیرا قیمت قطعات در طول عمر یک کنسول کاهش چندانی پیدا نمی کند و بنابراین بازار کنسول رشد نمی کند. او گفت:
[اعطای یارانه (سوبسید) به سختافزار] در دنیای امروز دشوارتر شده است. بنابراین از خود پرسیدم: موانع چیست؟ چه چیزهایی در دنیای امروزی هستند که بین سازندگان و بازیکنان تفاوت ایجاد می کنند؟ و چگونه می توانیم در اجرای این مدل مشارکت کنیم؟
او معتقد است یک راه حل این است که اجازه دهیم فروشگاه های بیشتری روی کنسول های ایکس باکس ظاهر شوند. این به بازیکنان گزینه های بیشتری می دهد و رقابت قیمتی ایجاد می کند. وی در ادامه افزود:
اگر روی رایانه شخصی بازی کنم، بیشتر احساس می کنم که بخشی از یک اکوسیستم بزرگتر هستم. بر خلاف کنسول، من احساس می کنم محدود است. چون باید در اکوسیستم های بسته بازی کنم و این انتخاب هایم را محدود می کند.
برای اطلاعات بیشتر در آینده با ما همراه باشید.