این گزارش ها حاکی از آن است که Romero Games فقط یک روز قبل از حمایت مالی مایکروسافت با این شرکت ملاقات کرده است ، اما هیچ اشاره ای نشده است.

به روز رسانی:
Romero Games Studios اعلامیه جدیدی در مورد وضعیت استودیو منتشر کرده و توسعه را لغو کرده است. خوشبختانه ، به نظر می رسد که استودیو با وجود تنظیم انرژی و لغو بازی بسته نشده است. در متن این اعلامیه به شرح زیر است:
- بودجه پروژه ما متوقف شده است و بنابراین بازی توسعه ما لغو شد.
- با توجه به قراردادهای عدم افشای ، ما نمی توانیم اعلام کنیم که ناشر کدام شرکت بوده است ، اما ممکن است شما بتوانید براساس اطلاعات منتشر شده آنها را حدس بزنید.
- در نتیجه ، ما مجبور شدیم آمار کارکنان خود را در استودیو ارزیابی کنیم.
- استودیوی بازی رومرو بسته نشده است. ما تمام تلاش خود را برای انجام این کار خواهیم کرد.
- برخی از ناشران دیگر با ما تماس گرفته اند تا به ما در اتمام روند توسعه بازی خود کمک کنند. ما در حال حاضر همه گزینه های ادامه را بررسی می کنیم.
متن اخبار اصلی:
براساس گزارش ها ، جان رومرو (طراح عذاب) و برندا رومرو (توسعه دهنده Wizardry 8) استودیوی خصوصی خود ، Romero Games را پس از حمایت مالی ناشر به طور کامل بستند. استودیو یک بازی تیراندازی اول (FPS) را توسعه داد. کارمندان سابق استودیوی گفتند که ناشر مایکروسافت است و استودیو یکی دیگر از قربانیان نیروهای اخیر مایکروسافت و اخراج در عمق است. یک کارمند سابق استودیویی گفت:
روز قبل با ناشر جلسه ای داشتیم ، اما هیچ اشاره ای به آن نشد. به نظر ما ، این چیزها از انتظار دور نبود زیرا این پروژه در حال توسعه بود.
طبق آمار ، بازی های رومرو مستقیماً استخدام شده بود ، اما گزارش ها نشان می دهد که تعداد کل افراد توسط بیش از 5 نفر از جمله نیروهای خارج از استودیو که روی پروژه جدید کار می کردند ، اختصاص داده شده است. پروژه مستقل استودیو با نام Empire of Sin ، نتوانست موفق شود. برعکس ، عذاب غیررسمی و سیگیل 2 به ترتیب در بازی های رومرو در سالهای 1 و 2 موفق شدند. اگر پروژه استودیوی جدید بتواند کیفیت طراحی مهر و موم ها را در قالب یک بازی AAA نشان دهد ، می توانیم یک شاهکار مدرن را ببینیم.
قبل از این واقعه ناگوار ، به نظر می رسید که استودیو برای آشکار کردن این پروژه و افزایش فعالیت خود در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشد. با این حال ، هنوز یک درب برای بازی های رومرو وجود دارد زیرا یک کارمند استودیویی گفت:
ما در حال تلاش برای یافتن منابع دیگر برای تأمین مالی پروژه هستیم. اما برای لحظه ای ، پروژه و استودیو کاملاً بسته شده اند.
البته چنین بازده های غیر منتظره ای بی سابقه نیست. به عنوان مثال ، سال گذشته ، Krafton پس از بسته شدن توسط مایکروسافت ، استودیوی Tango GameWorks را اصلاح کرد.