مارک روبین ، تهیه کننده سابق سری XDeuster و Call of Duty ، از رویکرد فعالیت های مربوط به حق رای دادن انتقاد کرد. به گفته وی ، این شرکت برای نگه داشتن بازیکنان به جای تمرکز روی کیفیت کلی بازی ، به تاکتیک هایی مانند FOMO روی آورد.

وی افزود: استودیوهای بازی باید از شرکت هایی مانند Larian Studios ، تولید کننده معروف Baldur’s Gate 3 الهام گرفته شوند. استودیویی که به گفته روبین بر کیفیت و احترام بازیکنان متمرکز شده است.
این مکالمات واکنش های متنوعی را از طرف جامعه بازی ها و بازیکنان دریافت کرده است و بحث در مورد تعادل بین طراحی بازی های هوشمند و روش های تهاجمی بازاریابی صنعت بازی های ویدیویی دوباره مطرح شد.
روبین در پاسخ به پیامی از بازیکن سابق XDefin که گفت تقریباً یک سال است که Call of Duty را در آن زندگی نکرده است ، گفت که نسخه های مدرن حق رای دادن بر روی تاکتیک های بازاریابی مبتنی بر FOMO متمرکز شده و با بازیکنان با الگوریتم های بهینه شده برای تعامل (EOMM) مطابقت دارد.
وی همچنین افزود: Call of Duty بر اساس بازیکنان در گذشته بیشتر روی بازیکنان متمرکز شده و کمتر تحت تأثیر رویکردهای مبتنی بر افزایش تعامل قرار گرفته است. او می گوید که تغییر مسیر بازی را برای بسیاری از طرفداران قدیمی تجربه کرده است.
در پاسخ به مقاله دیگری که به استفاده از بازاریابی مبتنی بر FOMO از XDeuster اشاره شده است ، مارک روبین تأکید کرد که این مشکل در مورد عنوان آزاد نیز صدق می کند ، اما در عین حال خاطرنشان کرد که این بازی از نظر بودجه بازاریابی در موقعیت بسیار محدودی قرار دارد.
گفت
به عنوان یک بازی رایگان ، ما همچنین محتوای مبتنی بر FOMO داشتیم. یکی از ویژگی هایی که قرار بود به بازی اضافه شود این بود که شما فقط می توانید با بازی و خرید محتوای قدیمی ، ارز ویژه ای دریافت کنید. اما از نظر بازاریابی ، تقریباً بودجه ای نداشتیم.
Ubisoft در دسامبر سال گذشته اعلام کرد که برای همیشه سرورهای بازی XDeuster را غیرفعال می کند. براساس این اعلامیه ، سرورهای این تیرانداز آنلاین تا 1 ژوئن فعال خواهند ماند. در حال حاضر ، سومین فصل مسابقه که از ماه دسامبر آغاز شد ، فصل گذشته است.