یک توسعه دهنده ژاپنی می گوید که استودیوهای این کشور در بازی های تیراندازی اول و رقابت با سری Call of Duty در واقع آنها را به سمت شکست سوق می دهد.

Call of Duty در حال حاضر می تواند چهره اصلی بازار اولین تیراندازی در نظر گرفته شود. حق رای دادن که توانست بر رقبا مانند Battlefield و Halo غلبه کند و به یک استاندارد برای جنسیت تبدیل شود.
علیرغم تلاش های مکرر برای بازآفرینی موفقیت این سریال ، هیچکدام از این پروژه ها تاکنون نتوانسته اند مکان مشابهی را ایجاد کنند. در همین راستا ، یکی از توسعه دهندگان طولانی ژاپنی در یک اعلامیه بحث برانگیز گفت که تیراندازان اول ساخته شده در ژاپن نمی توانند با فراخوان وظیفه رقابت کنند ، زیرا آنها هنوز هیچ ظرفیتی برای دستیابی به این سطح از کیفیت و موفقیت ندارند.
یک توسعه دهنده ژاپنی در یک شبکه اجتماعی با مشخصات بالا توضیح داد که استودیوهای داخلی AAA دانش لازم را برای ساخت یک تیرانداز اول در سطح Call of Duty ندارند. به گفته وی ، عدم مهارت و تخصص در این زمینه باعث شده است که تاکنون تلاش های ژاپنی برای رقابت با این سریال تاکنون انجام شود.
او حتی گفت که مدال افتخار: Warfighter نمی تواند همان جادوی Call of Duty را که در بازی های خود ارائه می شود ، بازآفرینی کند. این توسعه دهنده همچنین به عدم درک کافی از سبک هالیوود در بین بازیکنان ژاپنی و حتی عموم مردم اشاره کرد. به نظر وی ، تنها استودیویی که توانست به چنین تجربه ای نزدیک شود ، Kojima Productions است ، اما آنها هنوز نتوانسته اند آن را به کمال برسانند.
در پایان ، توسعه دهنده خاطرنشان كرد كه حق رای دادن Resident Evil نه تنها به دلیل گیم پلی ، بلكه به دلیل معنای موفق آن نیز محبوب است. این توسعه دهنده امیدوار است به جای تقلید از روندهای غربی ، بر اساس نیروهای منحصر به فرد صنعت بازی ژاپن ، اولین تیرانداز ژاپنی AAA را در آینده ببیند.