فیل راجرز، مدیر موقت استراتژی در گروه Embracer، میگوید: «مشاهده کوچکسازی فرآیندی دردناک بوده است، اما میدانیم که برای دستیابی به اهداف جدید ضروری است. »
حتی در سالی که تحت سلطه اخراج کارکنان در صنعت بازی های ویدیویی بود، کوچک سازی Embracer Group بسیاری را شگفت زده کرد. این شرکت در اوایل سال جاری پس از از دست دادن قرارداد 2 میلیارد دلاری با گروه Savvy Games عربستان سعودی، طرح بازسازی را آغاز کرد و اخیراً تأیید کرد که منجر به اخراج 900 نفر شده است.
مدیرعامل گروه Embriser و مدیر عامل CDE Entertainment (بخشی که استودیوهای Crystal Dynamics و Eidos Montreal تحت نظارت آن فعالیت می کنند) در مصاحبه با GamesIndustry، کاهش شدید تعداد کارکنان شرکت را برجسته کرد و گفت: Embriser Group است. در مسیر کاهش بدهی ها و هزینه های داخلی، و کوچک سازی بخشی دردناک اما ضروری از فرآیند است.
چیزهای زیادی در طول فرآیند بازسازی اتفاق میافتد، اما بدیهی است که منفیترین آنها تأثیر بر مردم است، چیزی که گروه Embrisser واقعاً احساس میکند. دیدن کاهش تعداد کارکنان برای ما دردناک است، اما می دانیم که رسیدن به اهداف جدید و ضروری خود ضروری است. بنابراین در مجموع پیشرفت خوبی داریم و ادامه خواهیم داد.
فیل راجرز
طرح های بازسازی گروه آمبریسر نیز تأثیر قابل توجهی بر تعدادی از استودیوهای آن داشته است. در میان نمونههای مشابه، استودیو Volition، توسعهدهنده عناوین Saints Row، درهای خود را بسته است و استودیوی طراحی Free Radical Design خالق TimeSplitters قرار است به این پروژه بپیوندد. علاوه بر این، سازنده بازیهای Tomb Raider، کریستال داینامیکس، چندین بار اخراج شده و شرکت سازنده عناوین Borderlands، Gearbox Entertainment، فروخته خواهد شد.
Embracer Group قبلاً اعلام کرده بود که چندین استودیو دیگر را می بندد و پروژه های بیشتری را در ماه های آینده به عنوان بخشی از تلاش های بازسازی خود لغو می کند.
نظرت راجع به آن چیست؟