ابزار Atmos در Assassin's Creed Shadows برای یوبی سافت بسیار مهم است، زیرا این فناوری جدید فضای شبیه سازی شده ای را ایجاد می کند که بر گیم پلی بازی تأثیر می گذارد.
Thierry Dansereau، مدیر هنری بازی، به VG247 توضیح داد که توجه زیادی به آسمان وجود دارد. از آنجا که این یک عنصر بصری کلیدی است که به میزان زیادی به کیفیت و عمق تجربه بازی کمک می کند.
اما تفاوت اصلی در طراحی آسمان های Assassin's Creed Shadows نسبت به نسخه های قبلی این سری چیست؟ به گفته مدیر فنی بازی، Maxime Beaudoin، تفاوت در ابزار Atmos نهفته است. Bowdoin توضیح داد:
در سایه های AC، کل سیستم آب و هوا شبیه سازی شده است. این بدان معنی است که ابرها پویا هستند و در طول زمان تغییر می کنند. این ابزار نه تنها ابرها را رصد می کند، بلکه کل سیستم آب و هوا شامل بارش، باد، رطوبت زمین، رعد و برق و غیره را نیز پوشش می دهد.
Bowdoin همچنین تاکید کرد که این تغییرات آب و هوا فقط جنبه زیبایی ندارند، بلکه به طور واقع بینانه روی گیم پلی بازی تأثیر می گذارند. به عنوان مثال، در طوفان رعد و برق، NPC ها به دلیل افزایش نویز و کاهش دید، زمان بیشتری برای تشخیص پخش کننده خواهند داشت.
این ابزار همچنین فرآیند ایجاد افکتها و ابرها را برای هنرمندان بازی آسانتر میکند. به همین دلیل، نیازی به طراحی دقیق شکل ابرها مانند بازی های قبلی نیست. در عوض، تیم هنری بر ترکیب کلی تمرکز می کند و ابزار شبیه سازی جزئیات را پر می کند.