اگرچه Sledgehammer Games در بیانیهای اعلام کرد که به بازی Call of Duty: Modern Warfare 3 افتخار میکند، گزارشها حاکی از آن است که توسعه سریع و بار بیش از حد در فرآیند توسعه وجود دارد.
طبق گزارش جدیدی که جیسون شرایر در وبسایت بلومبرگ منتشر کرده است، اکتیویژن همیشه Call of Duty: Modern Warfare 3 را به عنوان یک بازی پریمیوم در نظر گرفته بود، اما بسیاری از توسعهدهندگان آن معتقد بودند که DLC برای Call of Duty: Modern در دست ساخت خواهد بود. جنگ 2. یکی از دلایل واضح این است که بخش داستانی نیمی از کمپین بازی های دیگر این سری است و تنها در 16 ماه کامل شده است. این همه مشکل نیست. در ابتدا از توسعه دهندگان اصلی بازی در Sledgehammer Games خواسته شد که یک مجموعه اسپین آف Modern Warfare در مقیاس کوچکتر در مکزیک ایجاد کنند و بازی Treyarch تا سال 2024 به تعویق افتاد. این برنامه ها تابستان گذشته زمانی که Activision تصمیم به راه اندازی مجدد داستان گرفت تغییر کرد و آنها را مجبور به ایجاد یک داستان کرد. دنباله کامل MW 2. این یک مسئله بسیار سنگین برای استودیو بود که قبلاً برای توسعه Call of Duty: Vanguard دچار بحران شدیدی شده بود.
برخی ممکن است بگویند که این مهم نیست زیرا تقریباً هر استودیو اکتیویژن دیگری در توسعه بازی سهیم است. به گفته Schreyer، بسیاری از توسعه دهندگان گفتند که باید برای هر گونه تغییری از Infinity Ward مجوز بگیرند، که فرآیند ساخت را خسته کننده و مسیر خلاقیت را محدود می کرد. انتظار برای دریافت بازخورد از یک استودیوی دیگر و مشکلات فراوانی که باعث شد روی توسعه سنگینی کند.
به نظر می رسد که Modern Warafre 3 بیش از آنکه قربانی عملکرد ضعیف توسعه دهندگان باشد، نتیجه تصمیمات ضعیف اعضای ارشد Activision و فشار حفظ عرضه سالانه سری است.