جنز اندرسون، کارگردان The Darkness و Chronicles of Riddick، به عنوان یک طراح ارشد به تیم توسعه ایندیانا جونز در MachineGames پیوست. اندرسون یک بار روی یک بازی کنسل شده ایندیانا جونز در LucasArts کار کرد.
اندرسون به عنوان مدیر طراحی روی این پروژه کار خواهد کرد. او در کنار مدیر خلاق بازی که قبلا روی بازیهای Wolfenstein کار میکرد، کار خواهد کرد. اندرسون همچنین با MachineGames به عنوان یک طراح مستقل کار می کرد. در مجموع، بیش از 20 توسعه دهنده که در سال 2007 روی The Darkness کار کردند، بخشی از تیم توسعه ایندیانا جونز هستند.
علاوه بر این، اندرسون یک دهه پیش بخشی از LucasArts بود و روی یک بازی لغو شده ایندیانا جونز کار کرد. اندرسون از زمانی که LucasArts را ترک کرد، بازی مستقل Yoku’s Island Express برنده بفتا را ایجاد کرد. او در بیانیه ای در مورد عضویت MachineGames گفت:
من قدم بزرگ بعدی را برداشته ام و آن پیوستن به Machine Games به عنوان مدیر طراحی ایندیانا جونز است. همچنین برای من به معنای نجات است. در سال 2009 در سانفرانسیسکو، به عنوان طراح اصلی به تیم توسعه ایندیانا جونز پیوستم، اما آن بازی لغو شد. اکنون این فرصت را دارم که آنچه را که می خواستم انجام دهم و این بار با دوستانی هستم که قبلاً با آنها کار کرده ام.
من در مورد پروژه ای که در حال ساختن آن هستیم بسیار هیجان زده هستم. با یکی از نمادین ترین شخصیت های تاریخ، یکی از بزرگترین ناشران در جهان و یک استودیوی شگفت انگیز به نام MachineGames. این بازی قرار است بسیار خاص باشد.
بازی ایندیانا جونز که در ژانویه 2021 معرفی شد، قرار است داستان کاملا جدیدی از این شخصیت را روایت کند. پیش از این، تاد هاوارد نیز گفته بود که ایندیانا جونز قرار است یک بار باشد.