نیل دراکمن کارگردان The Last of Us Part 2 در مورد نحوه لو رفتن بازی و احساسات خود در آن زمان صحبت کرد.
The Last of Us یکی از سودآورترین فرنچایزها در صنعت بازی های ویدیویی است و طرفداران آن را سال هاست که مشتاقانه دنبال می کنند. اولین بازی در سال 2013 با تحسین منتقدان عرضه شد و سال بعد برای PS4 منتشر شد. بسیاری از طرفداران منتظر دنباله این بازی بودند که در پایان سال 2016 – چهار سال قبل از انتشار و سه سال بعد از نسخه قبلی – رسماً اعلام شد. داستان بازی به دقت رصد میشد و نزدیک بود که این محصول را عرضه کنیم، اما زمانی که Naughty Dog به دلیل همهگیری کرونا مجبور شد رویکردی از راه دور داشته باشد، همه چیز به هم ریخت.
هشدار اسپویلر
تنها چند ماه قبل از انتشار بازی، چندین کلیپ از آن در فضای مجازی منتشر شد، از جمله صحنه ای که ابی جوئل را می کشد. لحظات کلیدی بازی The Last of Us Part 2 ماه ها قبل از انتشار لو رفت و باعث شد بازی قبل از انتشار بازخوردهای منفی زیادی دریافت کند. پیام های تهدید آمیزی برای افرادی که در توسعه بازی نقش داشتند ارسال شد. مردم نظرات وحشتناکی در مورد بازی داده اند.
پایان اسپویلر
در یک مستند جدید درباره ساخت The Last of Us Part 2، نیل دراکمن اشاره کرد که می خواست مطمئن شود که افشاگر از هر طریق ممکن مجازات می شود. آنها بعداً متوجه شدند که عامل جنایت یک جوان 20 ساله است که با پدر و مادرش در هلند زندگی می کند و کارمند استودیو نیست. این مرد جوان راهی به سرورهای شرکت پیدا کرده بود و این فیلم ها را به دست آورده بود.
افشاگر مورد بحث به Naughty Dog گفت که او این ویدیوها را منتشر کرد زیرا معتقد است که استودیو را تحت فشار قرار می دهد تا The Last of Us Part 2 را زودتر از موعد به تاخیر افتاد که به دلیل COVID-19 منتشر شد. اما کار این جوان تغییری در برنامه ایجاد نکرد. بازی ناتمام بود و آماده انتشار نبود. در نهایت نیل دراکمن متوجه شد که با وجود ناامیدی هایش، باید مرد جوان را رها کند و به آینده نگاه کند.